«اقامه نماز» محور برنامه‌های عاشورا قرار گیرد
کد خبر: 3840428
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

«اقامه نماز» محور برنامه‌های عاشورا قرار گیرد

گروه سیاست و اقتصاد ــ‌ امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آن چیزی که مورد تأیید و سیره امام حسین(ع) بوده است، اقامه نماز است که آن را زیر تیرباران دشمن نیز انجام دادند و همه باید نماز ظهر عاشورا را جدی بگیریم و محور برنامه‌های روز عاشورا قرار دهیم.

«اقامه نماز» محور برنامه‌های عاشورا قرار گیردبه گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه استان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین اظهار کرد: وظایف اجتماعی و حماسه آفرینی برای عاشورای حسینی اقتضا می‌کند برنامه‌هایی که به نهضت امام حسین(ع) آسیب وارد می‌کند، کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: نباید اجازه داد رسم و رسوماتی که ارتباطی به حماسه کربلا ندارد، به آئین عاشورایی حضرت آسیب وارد کند و آن چیزی که مورد تأیید و سیره حضرت بوده است، اقامه نماز است که آن را زیر تیرباران دشمن نیز انجام دادند و همه باید نماز ظهر عاشورا را جدی بگیریم و محور برنامه‌های روز عاشورا قرار دهیم.

امام جمعه قزوین به مراسم تکریم و معارفه استاندار قزوین اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله استاندار جدید در مدت مسئولیت خود در قزوین یادگاری‌های خوبی از خدمت به مردم باقی بگذارید و از این فرصت به بهترین شکل استفاده کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به استاندار جدید تصریح کرد: روحانیت، مردم متدین، نمازگزاران، کارگران، کشاورزان، مساجد، نمازهای جمعه و جماعت پشتیبان شما هستند و برای رونق تولید ملی، حل مشکل بیکاری، توسعه اشتغال و حمایت از کارگران همراه شما هستند تا بتوانید با موفقیت رسالت دینی، اجتماعی و حقوقی خود را انجام دهید.

وی ادامه داد: حمایت از صنعت کشاورزی و کشاورزان یکی از نیازهای اساسی در استان قزوین است و این دشت بی‌نظیر و حاصل‌خیز و مردم باتجربه استان قزوین می‌توانند با مدیریت پویا به نتایج بهتری برسد.

آیت‌الله عابدینی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی تأکید کرد و گفت: مفاسد اقتصادی مردم را بسیار رنج می‌دهد و همه مردم، متدینین و مدیران پاک‌دست در اقدامات شما علیه مفاسد، همراهتان خواهند بود.

خطیب جمعه قزوین ابراز کرد: حمایت از فرهنگ فاخر دینی، احیای مساجد، اقامه نماز، توجه به عفاف و حجاب و فرهنگ شایسته ایمانی یکی از نیازهای امروز جامعه محسوب می‌شود که همه منتظر هستند مدیریت و برنامه شما را در این عرصه‌ها ببینند.

وی بر حفاظت از میراث فرهنگی و رونق گردشگری تأکید کرد و یادآور شد: استان قزوین ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری دارد و امیدواریم در دوران مدیریتی شما شاهد تحولی عظیم در این عرصه مهم و حیاتی باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بر حمایت از روستائیان تأکید کرد و گفت: رفع نیازهای روستائیان، تهیه آب آشامیدنی مناسب، جاده و امکانات بهداشتی بسیار ضروری است و امیدواریم در این عرصه هم موفق عمل کنید.

انتهای پیام

captcha