شورای فرهنگ عمومی به‌منزله ستاد فرماندهی فرهنگ عمومی است
کد خبر: 3842340
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
رئیس شورای فرهنگ عمومی قزوین:

شورای فرهنگ عمومی به‌منزله ستاد فرماندهی فرهنگ عمومی است

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی قزوین گفت: شورای فرهنگ عمومی به‌منزله ستاد فرماندهی فرهنگ عمومی است و باید همه با دغدغه‌مندی و هم‌افزایی در این جلسات شرکت کنند.

شورای فرهنگ عمومی به‌منزله ستاد فرماندهی فرهنگ عمومی است

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، صبح امروز، ۲۴ شهریورماه نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین بعد از نه ماه وقفه با محوریت وظایف شورای فرهنگ عمومی، تدوین سند توسعه فرهنگی و اهمیت بیانیه گام دوم برگزار شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین، در این نشست که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی به‌منزله ستاد فرماندهی فرهنگ عمومی است و باید همه با دغدغه‌مندی و هم‌افزایی در این نشست‌ها شرکت کنند.

وی بیان کرد: قرآن کریم برای نشان دادن خوبی، نیکان را به ما معرفی می‌کند و در واقع برای معرفی نیکی به مصادیق می‌پردازد؛ ما نیز در شورای فرهنگ عمومی باید مصادیق فرهنگی را که عاشورا، غدیر، قرآن، انتظار ظهور، نماز جمعه و جماعت است، معرفی کنیم.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه متصدیان امور فرهنگی مانند باغبان هستند، گفت: هیچ باغبانی نمی‌تواند با نگاه دستوری زمینه رشد و نمو را فراهم آورد. در حوزه فرهنگی نیز این‌گونه است و همه باید زمینه‌ رشد و اعتلای فرهنگی را فراهم کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی باید زمینه رشد و اعتلای فرهنگی را فراهم کند، اضافه کرد: نگاه خدای متعال این‌گونه بوده که پیغمبران باید زمینه‌ای را فراهم کنند تا مردم خودشان برای اجرای عدالت به پا خیزند و نگاه دستوری در این حوزه را راهگشا ندانسته است.

وی یادآور شد: رسول گرامی اسلام‌(ص) با فرهنگ در مقابل شمشیر ایستاد و فرهنگ دینی و الهی را تبیین کرد. نخستین آیات قرآن نیز در عرصه قلم و فرهنگ است و این مهم جایگاه والای فرهنگ و قلم را در نگاه دینی نشان می‌دهد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خیلی وقت‌ها خرده‌فرهنگ‌ها و فرهنگ‌های بیگانه با فرهنگ ما آمیخته می‌شود و فرهنگ الهی و دینی ما را مخدوش می‌کند، خدا اصرار دارد بین فرهنگ شیطانی و الهی مرزبندی صورت بگیرد تا جامعه آسیب نبیند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین افزود: خدا می‌فرماید کار شیطان این است که شما را تحقیر کند و داشته‌ها و توانمندی‌هایتان را برایتان کوچک جلوه دهد تا در شما یأس و ناامیدی ایجاد کند. فرعون نیز با تحقیر قومش، بر آن‌ها مسلط می‌شد و این شیوه‌ فرهنگ‌های شیطانی است.

امام‌ جمعه قزوین به اهمیت گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، بسیار حیاتی و مهم است و باید به‌صورت ویژه و اختصاصی به آن پرداخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین برخورداری از حریت و آزادگی را لازمه کار فرهنگی دانست و تأکید کرد: متأسفانه برخی جریانات سیاسی، حریت و آزادگی را زیر سؤال می‌برند و کسی که عضو آن‌هاست برای هر سخن گفتن باید از آن‌ها اجازه بگیرد و این خارج از حریت و آزادگی است.

انتهای پیام

captcha