یادواره ۱۴۰ شهید نیروی انتظامی استان قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: 3843174
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

یادواره ۱۴۰ شهید نیروی انتظامی استان قزوین برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی استان قزوین با بیان اینکه در طول هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود، گفت: از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته می‌توان به برگزاری یادواره ویژه شهدای نیروی انتظامی استان اشاره کرد که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

یادواره 140 شهید نیروی انتظامی استان قزوین برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از قزوین، نشست خبری فرماندهان نيروهای مسلح استان قزوین با موضوع تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس و رژه 31 شهريور، صبح امروز، 27 شهریور ماه در سالن كنفرانس شهيد پرويزسپاه استان قزوين برگزار شد.

مهرداد صفوی، رئیس ستاد لشکر ۱۶ زرهی استان قزوین در این نشست با بیان اینکه در طول دوران دفاع مقدس یک کشور در مقابل تعداد زیادی از کشورهای جهان ایستاد، اظهار کرد: دوران جنگ تحمیلی به دلیل ایستادگی ملت در برابر این هجمه سنگین را می‌توان دورانی بسیار مقدس دانست چرا که اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک کشورمان توسط رژیم بعث عراق در اشغال بماند که این نشان از مقدس بودن آن دوران دارد.

وی افزود: باید عواملی که منجر به تجاوز صدام به خاک کشور ما و ‌جنگ هشت‌ساله شد را مورد بررسی و‌ تحلیل قرار دهیم و تلاش کنیم تا راه شهدا و درس‌های دوران دفاع مقدس چراغ راه ما برای خود و آیندگان باشد.

صفوی با تأکید بر اینکه اگر بعد معنوی در دوران دفاع مقدس نبود بی‌شک سلاح و ‌تجهیزات نظامی صرف کارایی لازم را هم نداشت، تصریح کرد: لشکر 16 زرهی ۲۷۵۳ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که آن زمان سه استان قزوین، زنجان و همدان در این لشکر فعال بود.

وی ادامه داد: همچنین یکصد مفقودالاثر نیز در کارنامه این لشکر ثبت‌شده که امیدواریم به‌زودی خانواده این شهدا نیز خبری از عزیزانشان به دست آوردند و پیکر این شهدا به آغوش ملت و خانواده هایشان بازگردد.

رئیس ستاد لشکر ۱۶ زرهی استان قزوین با اشاره به تلاش لشکر جمهوری اسلامی برای خنثی کردن مین‌های باقی‌مانده از دوران دفاع مقدس اعلام کرد: هنوز هم برای ایجاد امنیت و مرزداری در جنوب و شمال غرب کشور ما با این لشکر نامرئی دشمن در حال دست‌وپنجه نرم کردن هستیم و شهدایی نیز در مواجه و ‌خنثی کرد‌ن مین‌ها تقدیم انقلاب اسلامی می‌شود.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس یادآور شد: اهم برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این ایام را می‌توان برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در 31 شهریورماه، نواختن زنگ مهر و ‌بزرگداشت روز سرباز، اعزام سخنران، برنامه ویژه حصر آبادان، حضور در نماز جمعه، اهدای خون، برنامه هوانیروز در آبیک، غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری محفل انس با قرآن به‌صورت مشترک با دیگر نیروهای مسلح دانست.

صفوی خاطرنشان کرد: همچنین با همکاری صداوسیما برنامه خاک‌ریز به مدت هفت شب به‌صورت زنده در محل لشکر 16 زرهی برگزار می‌شود.

محمدحسن رضازاده، معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی استان قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه در طول هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر برنامه‌های مشترک نیروهای مسلح مسئولیت برقراری موضوعات امنیتی و ترافیکی نیز با نیروی انتظامی خواهد بود.

وی افزود: از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته می‌توان به برگزاری یادواره ویژه شهدای نیروی انتظامی استان اشاره کرد که ساعت 8:30 دقیقه نهم مهرماه در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

رضازاده اعلام کرد: نیروی انتظامی استان 140 شهید سرافراز دارد که تلاش می‌شود در این یادواره از مقام شامخ آن‌ها و خانواده‌هایشان تجلیل شود.

انتهای پیام

captcha