اختصاص ۳ هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار اربعین
کد خبر: 3843181
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲

اختصاص ۳ هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار اربعین

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی قزوین گفت: سال گذشته حدود دو هزار دستگاه اتوبوس برای حمل‌ونقل زائران در نظر گرفته شده بود که باتوجه به افزایش تعداد زائران امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی افزایش یافته است.

اختصاص 3 هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار اربعین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی ستاد مردمی اربعین استان قزوین، محمدحسن ایرانخواه، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی قزوین درباره خدمات اتوبوس‌رانی استان قزوین در ایام اربعین اظهار کرد: سال جاری باوجود حذف ویزا برای زائران انتظار می‌رود حدود سه میلیون و 500 هزار نفر رفت و همین تعداد زائر در مسیر برگشت به مدت 20 روز در مرزهای کشور تردد داشته باشند.

وی افزود: مرزهای قصرشیرین، مهران، چزابه و شلمچه از تاریخ 15 مهرماه تا پنجم آبان‌ماه سال جاری برای ورود و خروج زائران بازگشایی خواهند شد که بیش‌از 70 درصد زائران از مرز مهران برای خروج و ورود به کشور استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی قزوین بیان کرد: به‌منظور رفت‌وآمد زائرین حدود سه هزار دستگاه اتوبوس برای مناطق مرزی و خارج از مرز، همچنین حدود دو هزار دستگاه اتوبوس توسط سازمان شهری کشور (شهرداری‌های استان قزوین) برای زائران درنظر گرفته شده‌است.

وی گفت: کرایه رفت‌وآمدهای منطقه‌های مرزی در سال گذشته سه تا چهار هزار تومان بود که در سال جاری افزایش چندانی نخواهد داشت همچنین کرایه درون‌شهری و شهرها تا مرزهای کشور توسط مسئولین و طبق مصوبه تعیین می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: باوجود الحاق مسئولیت حمل‌ونقل زائرین کشور به استان قزوین حدود 500 دستگاه اتوبوس برای زائرین استان در منطقه مرزی مهران درنظر گرفته شده‌است، همچنین ورود و خروج زائرین استان قزوین از مرز مهران انجام خواهد شد.

عضو هیئت مدیره سازمان تاکسیرانی قزوین عنوان کرد: سال گذشته حدود دو هزار دستگاه اتوبوس برای حمل‌ونقل زائرین در نظر گرفته شده‌بود که باتوجه به افزایش تعداد زائرین امسال نسبت به سال گذشته حدود 1000 دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی به زائرین افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به حذف ویزای زائران احتمال حضور 25 الی 30 میلیون زائر برای ورود و خروج از کشور وجود دارد که سازمان اتوبوس‌رانی و وزارت کشور برای خدمت‌رسانی به مردم آماده‌است و با ثبت تعداد زائرین در مرحله خروجی از مرز کشور برای زمان بازگشت زائرین خدمات مناسبی ارائه خواهد داد.

ایران‌خواه ادامه داد: از زائرین انتظار می‌رود برای ورود به مرزهای کشور از خودروی شخصی استفاده نکنند و برای جابه‌جایی از مناطق شهری به مرز کشور از اتوبوس‌های عمومی استفاده کنند.

وی افزود: زائرین سفر خود را برای وارد شدن به خاک عراق به‌تدریج از پنج یا دهم مهرماه آغاز کنند و سفر خود را به‌روزهای بیست‌و ششم موکول نکنند، همچنین زائرین برای خروج از خاک عراق چند روز بعد از روز اربعین اقدام کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

این مسئول در پایان بیان کرد: به علت حذف ویزای زائرین همراه داشتن پاسپورت و بیمه برای زائرین الزامی است، زیرا درصورت نداشتن پاسپورت و بیمه ورود زائرین تخلف محسوب شده و طبق قوانین کشور عراق به مجازات متخلفین رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha