۸۵ موکب قزوینی در سامانه سماح ثبت نام کردند
کد خبر: 3843641
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

۸۵ موکب قزوینی در سامانه سماح ثبت نام کردند

گروه فرهنگی ــ دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: تاکنون ۸۵ موکب از استان قزوین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که این آمار نشان از رشد تعداد موکب‌ها دارد.

۸۵ موکب قزوینی در سامانه سماح ثبت نام کردند

به گزارش ایکنا از قزوین، نشست خبری ستاد مردمی اربعین استان قزوین با محوریت ارائه گزارش کار اقدامات صورت گرفته در اربعین 97 و برنامه‌های پیش رو برای اربعین 98 برگزار شد.

سعید خورشیدی، دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین در این نشست بیان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی یک جریان کاملاً مردمی است و ما در ستاد مردمی اربعین به‌عنوان خادم زوار امام حسین(ع) تلاش می‌کنیم.

وی افزود: درب این ستاد به روی تمام زوار، موکب داران و هرکسی که می‌خواهد به آن حضرت خدمت کند، باز است و تمام هم‌وغم ما ارائه خدمات بهتر به این عزیزان است.

خورشیدی با اشاره به این‌که سه سال از راه‌اندازی ستاد مردمی اربعین می‌گذرد، گفت: با تدبیر نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین این ستاد تشکیل شد و می‌توان آن را اقدامی کم‌نظیر در کشور دانست که به‌مثابه شورای راهبری در موضوع اربعین نقش‌آفرینی می‌کند.

این مسئول بیان کرد: سال گذشته تعداد ۶۲ موکب در استان ثبت شد که در شش قرارگاه قزوین، آوج، مرز مهران، نجف اشرف، طریق الحسین، مصیب و کربلا به ۲۵۳ هزار زائر خدماتی چون اسکان را ارائه کردند.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۱۸ هزار نفر از استان قزوین در اربعین حسینی شرکت کردند، ادامه داد: همچنین تعداد یک میلیون و ۳۵۵ هزار پرس وعده غذا در این ایام داده شد و مشارکت مردم استان در حدود شش میلیارد تومان تخمین زده شد.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین با اشاره به آغاز فعالیت‌های موکب‌های اربعین در عراق در سال جاری بیان کرد: تاکنون ۸۵ موکب از استان قزوین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار نشان از رشد تعداد موکب‌ها دارد.

وی افزود: تلاش ما این است که این موکب‌ها در همان ۳۶ نقطه قبل ساماندهی شوند تا با تجمیع موکب‌ها خدمات مختلف و جامع‌تری به زوار ارائه شود.

این مسئول اعلام کرد: موکب‌ها از نهم مهرماه آماده پذیرش زوار و ارائه خدمات خود هستند و این خدمات تا دو روز بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: موکب‌های ایرانی کمک‌حال موکب‌های عراق هستند و میزبان اصلی نیز خود کشور عراق است؛ درب موکب‌های قزوین به روی تمام زوار از هر ملیتی باز است.

خورشیدی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توجه به افزایش مودت بین ملت‌های مختلف گفت: در این راستا در کنار کاروان فرهنگی شهید «حمید سیاهکالی مرادی» که سال گذشته توسط برخی از طلاب راه‌اندازی شد و خدمات تبلیغی، فرهنگی و معرفی شهید سیاهکالی را ارائه کرد، موکب بین‌المللی با حضور طلاب مترجم تأسیس شد.

وی بیان کرد: این موکب تلاش خواهد کرد تا با استفاده از ظرفیت طلابی که به زبان‌های مختلف مسلط هستند زمینه گفت‌وگوی بین اقوام را فراهم کند لذا جلسات مختلفی برای هر چه‌بهتر شدن محتوای ارائه‌شده برگزار شده است.

خورشیدی با اشاره به حضور گروه‌های سرود در قرارگاه‌های ستاد اربعین گفت: این گروه‌ها که با استقبال بسیار در سال گذشته روبه‌رو شد اقدام به اجرای سرود به سه زبان فارسی، عربی، ترکی و انگلیسی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به حذف ویزا پیش‌بینی حضور چند برابری زوار اربعین در مراسم پیاده‌روی 98 می‌شود و احتمال می‌دهیم زوار قزوین نیز رشد سه برابری داشته باشند.

خورشیدی تأکید کرد: ثبت‌نام زوار در سامانه سماح الزامی است و ما برحسب تجربیات سال‌های گذشته توصیه می‌کنیم زوار به‌صورت کاروانی و گروهی به عراق سفر کنند.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین در پایان بیان کرد: تلاش ما در این ستاد مردمی این است که شرایط را طوری فراهم کنیم تا موکب‌ها بیشترین خدمات را به زوار ارائه کنند تا آن‌ها با دغدغه کمتری در این تجمع بزرگ شیعه شرکت کنند.

انتهای پیام

captcha