فعالیت‌های قرآنی به قرائت و حفظ محدود نشود
کد خبر: 3844109
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
آیت‌الله علوی گرگانی:

فعالیت‌های قرآنی به قرائت و حفظ محدود نشود

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: فعالیت‌های قرآنی در قرائت قرآن محدود نمی‌شود، بلکه باید به ابعاد مختلف قرآن از جمله تفسیر و تدبر توجه کنیم.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: آیت‌الله‌العظمی سیدمحمد علوی گرگانی در دیدار با مسئولان دانشگاه قم و اعضای برگزارکننده جشنواره ملی قرآن کریم دانشجویان کشور گفت: دانشگاه افتخار هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.

وی افزود: امام صادق(ع) بیان کردند که قم به واسطه حوزه علمیه آن مرکز و نقطه ثقل نشر علم به عالم خواهد بود؛ به همین جهت باید فرمایشات امام را زنده نگاه داریم و نباید اجازه متروک شدن آن را بدهیم.

استاد سطوح عالی حوزه یادآور شد: مبانی اهل بیت(ع) باید در هر زمانی به نحو شایسته بیان و پیاده شود؛ قرآن کریم بیان می‌کند که اگر تقوا پیشه بگیرید خداوند به شما کمک می‌کند و توان شناخت حق و باطل را به انسان عطا می‌کند.

وی گفت: فقهای ما همیشه به دنبال حقیقت بوده‌اند و پیوسته پیام قرآن کریم را مد نظر داشته و دارند و به دنبال تبعیت از احسن‌ها هستند؛ این شناخت هم در مرکز حقیقت‌یابی یعنی حوزه‌های علمیه حاصل می‌شود.

آیت الله علوی گرگانی یادآور شد: اگر بتوانیم در فعالیت‌های دانشجویی در قالب‌های مختلف از حوزه استفاده کنیم می‌توانیم به نقطه کمال برای تمام کشورهای دنیا مبدل می‌شویم.

وی گفت: امروزه قم، تنها مرکزی در جهان اسلام است که می‌تواند مشکلات علمی و معرفت دینی را که دنیا به آن احتیاج دارد حل کند.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که دانشگاه قم باید دانشگاه دنیا باشد، اظهار کرد: باید دنیا چشمشان به دانشگاه قم باشد و بهترین محوری که این دانشگاه می‌تواند در این زمینه فعالیت کند، معارف قرآنی است.

وی گفت: فعالیت‌های قرآنی در قرائت قرآن محدود نمی‌شود بلکه باید به ابعاد مختلف قرآن از جمله تفسیر و تدبر و... توجه کنیم؛ امیدواریم فعالان قرآنی کشور و قم بتوانند نسل‌های بعدی را قرانی کنند و به روزگاری برسیم که قرآن کریم سرلوحه همه اعمال ما قرار گیرد.

یادآور می‌شود سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور روزهای دهم و یازدهم مهرماه به میزبانی دانشگاه قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha