ربات «بیژن» گزارشگر صداوسیمای قزوین می‌شود
کد خبر: 3844119
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵

ربات «بیژن» گزارشگر صداوسیمای قزوین می‌شود

گروه فرهنگی ــ برنامه «استودیو ۷۹» صداوسیمای قزوین در هر قسمت با استفاده از ربات انسان‌نما با نام «بیژن» به یکی از معضلات و مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روز جامعه می‌پردازد.

ربات «بیژن» گزارشگر صداوسیمای قزوین می‌شود

به گزارش ايكنا از قزوين، به نقل از روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین، حسن اکبری، مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین اظهار کرد: سیمای مرکز قزوین در برنامه «استودیو 79» مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی روز را با نگاه نقادانه و طنز بررسی می‌کند.

اکبری گفت: فصل اول این برنامه در 13 قسمت 10 دقیقه‌ای به‌زودی روی آنتن شبکه قزوین خواهد رفت؛ «استودیو 79» در هر قسمت با استفاده از ربات انسان‌نما با نام «بیژن» به یکی از معضلات و مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روز جامعه می‌پردازد.

این مسئول بیان کرد: این ربات که دارای هوش مصنوعی است به‌عنوان دانای کل از گذشته و آینده باخبر است و همچنین خود به‌عنوان گزارشگر در سطح شهر برای تهیه گزارش حضور پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: برنامه «استودیو 79» همچنین در یک بخش کارشناسی به نام «سلطان» با برقراری ارتباط تلفنی همراه با زبان طنز به موضوع برنامه می‌پردازد و در پایان پیام اصلی برنامه توسط ربات «بیژن» به مخاطبان منتقل می‌شود.

مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین خاطرنشان کرد: شبکه قزوین سعی دارد ضمن بهره‌گیری از ربات برای انتقال مفاهیم مورد هدف برنامه به مخاطبان، قزوین را به‌عنوان مهد علم رباتیک کشور معرفی نموده و همچنین جلوه نو و تازه‌ای از نوع گفتگو و ارتباط‌گیری با مخاطبان دل‌آگاه و فرهیخته استان را فراهم نماید.

به گزارش ايكنا، این برنامه تلویزیونی با همکاری و مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز تحقیقات سینتک در شبکه قزوین تولید می‌شود که به‌زودی روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پيام

captcha