لزوم توجه به زیرساخت‌های گردشگری در سند آمایش آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3845161
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲

لزوم توجه به زیرساخت‌های گردشگری در سند آمایش آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی - نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: استان دارای ۲ اثر جهانی و هزار و ۶۰۰ ابنیه تاریخی ثبت شده بوده و برای توسعه اقتصادی و سیاسی استان باید مساله گردشگری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سند آمایش سرزمینی نیز مدنظر قرارگیرد.

لزوم توجه به زیرساخت‌های گردشگری در سند آمایش آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سیدهادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز، ۴ مهرماه، در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: توسعه معادن، اولویت اصلی برنامه‌ریزی‌های اقتصادی استان بوده، چراکه توجه ویژه به معادن در راستای توسعه اقتصادی استان امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی اسناد بالادستی، توسعه استان‌ها است، خاطرنشان کرد: سند آمایش سرزمینی به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از اسناد بالادستی به‌شمار رفته که می‌تواند زمینه توسعه اجتماعی و اقتصادی استان را فراهم کند.

بهادری با اشاره به اینکه استان از نظر گردشگری و ترانزیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: استان دارای ۲ اثر جهانی و هزار و ۶۰۰ ابنیه تاریخی ثبت شده بوده و برای توسعه اقتصادی و سیاسی استان باید مساله گردشگری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سند آمایش سرزمینی نیز مدنظر قرارگیرد.

وی با اشاره به اینکه استان با وجود مرزی بودن و دارا بودن گمرک از مساله بیکاری رنج می‌برد، یادآور شد: برای دستیابی به اقتصاد مدرن و کشاورزی نوین پروسه احیای دریاچه ارومیه باید بیش از گذشته عملیاتی شود.
انتهای پیام

captcha