لازمه ایجاد تمدن اسلامی، تحقق ارزش‌های انقلاب است/ ایکنا؛ رسانه‌ای مؤثر در توسعه مبانی قرآنی
کد خبر: 3845280
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
سردار کریمی در گفت‌وگو با ایکنا:

لازمه ایجاد تمدن اسلامی، تحقق ارزش‌های انقلاب است/ ایکنا؛ رسانه‌ای مؤثر در توسعه مبانی قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی به فرمایش رهبر معظم انقلاب استناد کرد که فرمودند برای تداوم انقلاب به همان عوامل و ابزاری نیاز است که انقلاب را حادث کرده و گفت: امروز همان آرمان‌ها و ارزش‌ها باید استمرار داشته باشد تا به تمدن اسلامی ختم شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، این مجموعه خبری را از جمله مجموعه‌های ارزشی انقلاب اسلامی خواند و بر ضرورت اقامه اهداف، تعالیم دینی و قرآنی تأکید کرد.

وی بیان کرد: امروز جنگ، جنگ رسانه و فضای مجازی است و جامعه متناسب با افکاری که در این فضا شکل می‌گیرد حرکت می‌کند، به برکت پیروزی انقلاب علی‌رغم دشمنی همه دشمنان گام اول مطمئن برداشته شد و در طی این سال‌ها شاهد پیروزی‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون بوده و هستیم.

سردار کریمی، اسلام، رهبری و مردم را سه رکن اساسی نظام دانست و ابراز کرد: اسلام در قالب قرآن و اهل‌بیت(ع) تعریف می‌شود، امام راحل دیدگاه اسلامی - قرآنی خودشان را بین مردم آن زمان تبیین و تشریح کرده و اتقال دادند. از طرف دیگر مردم نیز که پذیرای اسلام ناب محمدی(ص) بودند از این دیدگاه استقبال کرده و برای تقویت آن از جان خود گذشتند.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری استناد کرد که فرمودند برای تداوم انقلاب همان عوامل و ابزاری نیاز است که انقلاب را حادث کرده است و افزود: امروز همان آرمان‌ها و ارزش‌ها باید استمرار داشته باشد تا به تمدن اسلامی ختم شود.

این مقام مسئول بیان کرد: ایجاد تمدن اسلامی مدینه فاضله‌ای است که برای رسیدن به آن باید همه از جمله حوزه علمیه، دانشگاه، نهادهای انقلابی و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی، اساتید و آموزگاران دینی و قرآنی وارد عمل شده و مسائل دینی را در حیطه وظایف و سهم خود در جامعه تبیین کنند.

سردار کریمی با اشاره به اینکه خبرگزاری ایکنا به واسطه مبانی برگرفته شده از دین و قرآن تأسیس شده است، نقش این خبرگزاری را در حوزه تبیین مبادی و مبانی دینی و قرآنی پررنگ توصیف کرد و افزود: این رسانه با استفاده از ظرفیت‌های موجود سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌تواند در توسعه مبانی قرآنی و اسلامی در دنیا مثمرثمر باشد.

وی اظهار کرد: انتظار ما از خبرگزاری این است که مروج افکار قرآنی در جامعه باشد، تمامی عواملی که در این مجموعه فعالیت دارند باید متخلق به اخلاق و رفتار قرآنی بوده و با آموزه‌ها و مضامین الهی عجین و مؤانست داشته باشند.

کریمی ادامه داد: تبلور مبانی قرآنی باید در شخصیت فردی، اجتماعی، خانوادگی و سیاسی فعالان قرآنی قابل لمس باشد، رهبر معظم انقلاب هرگاه بخواهند شخصیت حضرت امام(ره) را تشریح کنند در ابتدا شجره طیبه را بیان کرده و پس از آن می‌فرمایند امام راحل شجره طیبه بود، اگر نبود انقلابی تشکیل نمی‌شد، امام(ره) ذوب در اسلام و قرآن بودند و معارف اهل‌بیتی و ارزش‌های دینی در شخصیت فردی، اجتماعی، خانوادگی، سیاسی ایشان به وضوح قابل مشاهده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان با بیان اینکه فعالیت خبرگزاری ایکنا در حوزه قرآن قابل تقدیر است، اظهار کرد: بی‌شک دیدگاه عوامل فعال در خبرگزاری ایکنا در حوزه دینی و قرآنی برتر از سایرین است؛ چراکه اصل و اساس این خبرگزاری بر پایه قرآن و عمل به مضامین دینی شکل گرفته است؛ لذا این خبرگزاری می‌تواند در استمرار انقلاب اثرگذار باشد.

کریمی مردم را به عمود خیمه تشبیه کرد و با اشاره به اینکه خبرگزاری ایکنا می‌تواند در حضور مردم همیشه در صحنه و معرفت‌افزایی آنان موفق عمل کند، گفت: ما به این خبرگزاری تنها به عنوان مجموعه رسانه‌ای نگاه نمی‌کنیم؛ چراکه با توجه به عوامل در اختیار می‌تواند همراه با انعکاس اخبار گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و معرفت‌گرایی را ایجاد کند.

وی اضافه کرد: تبیین مبادی و مضامین دینی، ایجاد موج قرآنی در اخبار خبرگزاری ایکنا مستتر است و قطعاً اثرگذاری خود را دارد. این مجموعه می‌تواند با اخذ شیوه‌های نوین بیش از پیش جذابیت ایجاد کرده تا بر آمار مخاطبین خود بیفزاید تا همه از دستاوردهای قرآنی آگاهی پیدا کنند.

سردار کریمی در بخش پایانی سخنان خود به کنگره ملی نقش امام راحل(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان هم اشاره کرد و افزود: شهدای ما پرورش‌یافته قرآن هستند و برای اطلاع‌رسانی و فضاسازی نیاز به مجموعه‌های خدوم و ارزشی همچون ایکنا داریم تا مبانی و سیره شهدا و امام شهدا به درستی و دقیق تفهیم شود.

انتهای پیام

captcha