شورای عالی سیاست‌گذاری اربعین تشکیل شود
کد خبر: 3847729
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
حجت‌الاسلام الویری:

شورای عالی سیاست‌گذاری اربعین تشکیل شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: اربعین نقطه تلاقی منافع ملی دو کشور ایران و عراق است و بنده در این راستا، راه‌اندازی شورای عالی سیاست‌گذاری اربعین را پیشنهاد می‌کنم.

شورای عالی سیاستگذاری اربعین تشکیل شود/ راه‌اندازی خبرگزاری اربعینبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن الویری، عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، امروز، 14 مهرماه، در هم‌اندیشی نقش پیاده‌روی اربعین در روابط ایران و عراق در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به استفاده از ظرفیت اربعین در سیاست، گفت: ترتیب دادن ملاقات‌های رسمی سیاسی در حد وزاری خارجه و مسئولان رده‌های دیگر در حاشیه اربعین برای حل مشکلات دو کشور و مسائل منطقه از ضرورت‌ها است.

وی با بیان اینکه اداره اربعین باید عراقی بماند، افزود: کارکردهای هویت‌بخشی، اخلاقی، انسجام‌بخشی، تعمیق معنویت و معرفت‌‌افزایی، جهانی‌اندیشی و اعتماد به نفس‌بخشی و اقتدارآفرینی همچنین اقتصادی از ظرفیت‌های اربعین است که باید مورد توجه باشد.

الویری ادامه داد: اربعین نقطه تلاقی منافع ملی دو کشور ایران و عراق با حمایت مردمی و زمینه‌ساز نزدیکی بیشتر و دسترسی به منافع مشترک در منطقه است؛ لذا بنده در این راستا، راه‌اندازی شورای عالی سیاست‌گذاری اربعین را پیشنهاد می‌کنم تا این حماسه از منظر تمدنی مورد برنامه‌ریزی و توجه بیشتر قرار بگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: راه‌اندازی خبرگزاری اربعین برای مدیریت اخبار این حماسه لازم است، همچنین باید تلاش کنیم روح اربعین از روحیه زیارت خالی شود و نباید استفاده کارکردگرایانه صرف از آن داشته باشیم.

الویری با بیان اینکه اربعین می‌تواند آرزوهای امت اسلامی را برآورده کند تصریح کرد:همچنین این راهپیمایی گرچه حماسه عاشورایی است، ولی در سال‌روز عاشورا برپا نمی‌شود بلکه در سال روز ورود کاروان باقی مانده کربلا به این منطقه شروع می‌شود که برنامه‌ای حساب شده برای ماندگاری حادثه عاشوربوده است بنابراین نفس آن تداوم بخشی به عاشورا به عنوان مشعل هدایتگر بوده و ما هم باید برای تداوم این حرکت برنامه و تدبیر داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha