مشکل امنیتی برای حضور زائران ایرانی در عراق وجود ندارد
کد خبر: 3847775
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

مشکل امنیتی برای حضور زائران ایرانی در عراق وجود ندارد

گروه فرهنگی ــ دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان قزوین با بیان اینکه مردم عراق آماده میزبانی از زوار امام حسین(ع) هستند، گفت: مشکل خاصی برای زوار ایرانی اربعین وجود ندارد.

مشکل امنیتی برای حضور زائران ایرانی در عراق وجود ندارد

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین حامد کبودوند، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان قزوین اظهار کرد: اربعین فرصتی برای وحدت جهان تشیع است و این وحدت همان پاشنه آشیل نظام سلطه و دست‌نشانده‌های او در منطقه است.

وی افزود: امروز و در آستانه اربعین و حضور میلیونی مردم شیعه جهان در کربلا توطئه برای درهم شکستن این وحدت شدت گرفته است اما نور حماسه حسینی با این توطئه‌ها هرگز خاموش نمی‌شود.

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان قزوین ادامه داد: هم‌اکنون موکب‌ها در مسیر زوار در ایران و عراق برپا شده و ملت عراق آماده میزبانی از زوار اربعین و امام حسین(ع) هستند.

وی ادامه داد: زوار ایرانی امسال با شعار «الحسین یجمعنا» بار دیگر در کنار زوار عراقی وحدت شیعه را به نمایش خواهند گذاشت.

کبودوند اضافه کرد: موکب‌های استان قزوین نیز هم‌اکنون در حال برپایی هستند و مشکلی از باب امنیت برای این موکب‌ها در عراق وجود ندارد.

وی بیان کرد: بخشی از زوار ایرانی نیز در مسیر حضور یافته‌اند و هیچ مشکلی برای زوار وجود نداشته و نخواهد داشت.

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان قزوین با بیان اینکه مردم عراق آماده میزبانی از زوار امام حسین (ع) هستند، گفت: توطئه برای ایجاد فراق و جدایی بین ملت ایران و عراق این بار نیز با بصیرت مردم دو کشور شکست خواهد خورد.

وی در پایان یادآور شد: ملت عراق همیشه بهترین میزبان برای زوار حسینی مخصوصاً در ایام اربعین بوده و این بار نیز با درک توطئه دشمنان طبیعتاً بهتر از قبل پذیرایی خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha