مکتب امام حسین(ع) متعلق به تاریخ بشریت است
کد خبر: 3849079
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

مکتب امام حسین(ع) متعلق به تاریخ بشریت است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زنجان گفت: مکتب امام حسین(ع) و جریان اربعین مختص شیعیان نبوده و متعلق به تاریخ بشریت است.

مکتب امام حسین (ع) متعلق با تاریخ انسانیت استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه قزوین، ظهر امروز، 19 مهر در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: امام حسین(ع) مختص شیعیان نیست بلکه متعلق به انسانیت در طول تاریخ است؛ چراکه مکتب امام حسین (ع) نشان‌دهنده راه سعادت برای بشریت به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: دشمنان تلاش داشتند با انحراف در پیاده‌روی اربعین حسینی این شور را کم‌رنگ کنند؛ غافل از این‌که مردم همه جهان شیفته و دلداده مکتب اباعبدالله (ع) هستند و با شعار حب الحسین یجمعنا مسیر پیاده‌رویی را با عشق طی می‌کنند.

وی افزود: بیش از 20 میلیون نفر از همه اقشار، مذاهب و سنین مختلف در راهپیمایی اربعین شرکت کرده‌اند و این نشات گرفته از محبت سیدالشهدا (ع) است که همه را گرد هم می‌آورد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در بیست سال اخیر جهش علمی در مسائل و عرصه‌های مختلف نظامی و فن‌آوری نانو داشته‌ایم، افزود: با توجه به دشمنی که آمریکا با ملت ایران دارد و با وجود دستاوردهای واضح، با ایجاد مانع درصدد است حرکت علمی جوانان را کاهش داده و مانع‌تراشی کند ولی باید بداند این مسیر با تلاش همین جوانان در حال طی شدن است.

خاتمی با اشاره به دستاوردهای کشور در طول انقلاب با وجود تحریم‌ها و فشارهای دشمنان ادامه داد: کسانی‌که با تفکر بیگانه‌پرستی بزرگ شده‌اند باید بدانند این کشور در حال رشد و توسعه بوده و حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، با اشاره به اهمیت پیوند بین اولیا و مربیان، گفت: اگر رابطه بین معلم و خانواده دانش‌آموز یک رابطه صحیح و منطقی باشد، باعث رشد منطقی سرمایه در جامعه خواهد شد.

وی به دیدار اخیر مقام مقام رهبری با نخبگان نیز اشاره کرد و یادآور شد: طبق فرموده ایشان هر جوان نخبه سرمایه اصلی ایران عزیز ماست و برای رفع مشکلات کشور باید سند راهبردی نخبگان اجرا شود.

خاتمی با بیان اینکه عده‌ای در دانشگاه‌ها به‌دنبال ناامید کردن جوانان هستند، خاطرنشان کرد: این افراد عنوان می‌کنند هیچ اتفاق علمی و مهمی تاکنون در کشور رخ نداده است و مردم را دچار تردید کرده و نخبگان را ناامید می‌کنند. در حالی‌که مردم نباید هرگز در قبال این جریان مایوس شوند.

انتهای پیام
captcha