برگزاری برنامه «ساعتی با محیط بانان» در مدارس کهگیلویه‌و‌بویراحمد
کد خبر: 3850157
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

برگزاری برنامه «ساعتی با محیط بانان» در مدارس کهگیلویه‌و‌بویراحمد

گروه اجتماعی ــ همزمان با آغاز مهرماه و به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان با مسائل زیست محیطی، طرح «ساعتی با محیط بانان» در مدارس استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد درحال اجراست.

برگزاری برنامه «ساعتی با محیط بانان» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌و‌بویراحمد، سید اسدالله هاشمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، امروز، 23 مهرماه از اجرای «طرح ساعتی با محیط بانان» به‌منظور آشنایی دانش‌‌آموزان با مسائل زیست‌ محیطی و حفاظت از محیط زیست در مدارس شهرستان چرام خبر داد.

وی آشنایی دانش‌‌آموزان با مسائل زیست‌ محیطی و شناخت محیط زیست را هدف کلی این طرح دانست و افزود: در این طرح با هماهنگی مدارس، محیط بانان در مدارس شهرستان‌ها حضور یافته و آن‌ها را با وظایف، نقش خود در طبیعت، سختی و مشکلات شغل محیط بانی آشنا می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، ضمن اشاره به محتویات آموزشی این طرح، اضافه کرد: با اجرای طرح «ساعتی با محیط بانان» در مدارس استان، دانش‌آموزان ضمن شناخت وظایف محیط بانان و مناطق تحت مدیریت سازمان، با ضرورت مشارکت آگاهانه در حفظ محیط زیست بیشتر آشنا می‌شوند.

هاشمی، آشنایی با شرح وظایف محیط بانان و ایجاد حس احترام به شکل پایدار نسبت به محیط بانان به‌عنوان حافظان محیط زیست در دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها را از جمله اهداف طرح اعلام کرد.

وی ابراز کرد: جلب مشارکت و ایجاد حس مسئولیت دانش‌آموزان در علاقه به محیط زیست و حفاظت از آن، آموزش و اطلاع‌رسانی نکات محیط زیستی متناسب با اقلیم منطقه، استفاده از توان فزاینده جامعه دانش‌آموزی به‌منظور انتقال پیام‌های محیط زیستی به درون خانه و خانواده، آموزش تجارب کاربردی و ارزشمند محیط بانان مناطق مختلف به دانش آموزان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام
captcha