17 پیش اجلاس نماز در سطح استان کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3850295
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

17 پیش اجلاس نماز در سطح استان کردستان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کردستان از برگزاری 17 پیش اجلاس نماز در سطح شهرستان‌ها و مناطق تابعه و مرکز استان تا 10 آذرماه سال جاری خبر داد .

به گزارش ایکنا از کردستان حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کردستان دیروز، 23 مهرماه در نشست ستاد اقامه نماز و شورای قرآن استان کردستان اظهار کرد: 17 پیش اجلاس نماز در راستای بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز و مطالبه مقام معظم رهبری از آموزش‌وپرورش در موضوع نماز، تا تاریخ 10 آذرماه 98 در استان برگزار می‌شود.
وی افزود: از این تعداد 16 پیش اجلاس نماز در سطح شهرستان‌ها و مناطق تابعه و یک پیش اجلاس نماز در مرکز استان با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان استان برگزار خواهد شد.
شرکت 107 هزار دانش‌آموز کردستانی در مسابقات قرآن و معارف اسلامی
نریمانی بابیان اینکه قرآن و معارف اسلامی از برنامه‌های شاخص این حوزه است، افزود: سال گذشته در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن و معارف اسلامی بیش از 107 هزار نفر از دانش آموزان شرکت کردند که تعداد 23 هزار نفر آنان به مرحله شهرستانی راه یافتند.
وی با اشاره به اینکه مرحله استانی مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان با شرکت بیش از هزار و 600 نفر برگزار شد، بیان کرد: تعداد 90 نفر از دانش‌آموزان به مرحله کشوری مسابقات اعزام شدند و مسابقات بخش فرهنگیان نیز در دو مرحله شهرستانی و استانی با شرکت 250 نفر برگزار و 16 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان کردستان نهضت حفظ ملی قرآن و حفظ جزء سی‌ام قرآن مجید را یکی دیگر از برنامه‌های شاخص این حوزه ذکر و عنوان کرد: تعهد استان، مشارکت 22 هزار دانش‌آموز بود که با همکاری اعضای ستاد خوشبختانه 57 هزار نفر از دانش آموزان در این برنامه ثبت‌نام و شرکت کردند و کردستان یکی از استان‌های موفق در اجرای این طرح بود .
وی ادامه داد: در همین راستا هفته گذشته و در گردهمایی رؤسای ادارات و کارشناسان قرآن، عترت و نماز سراسر کشور که در رامسر برگزار شد از آموزش‌وپرورش کردستان به‌عنوان استان برتر در سه حوزه قرآن، نماز و عترت و اجرای سوگواره احلی من العسل در ماه محرم با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد که از همکاری کلیه حوزه‌ها تقدیر می‌شود.
تجهیز 11 مرکز دارالقرآن آموزش‌و‌پرورش در کردستان
نریمانی تجهیز 11 مرکز دارالقرآن را دیگر اقدام استان برشمرد و با اشاره به برنامه اقامه نماز جماعت در مدارس دارای نمازخانه اعلام کرد: 300 نفر از امامان جماعت روحانی و 500 نفر از فرهنگیان به‌عنوان امام جماعت در مدارس همکاری می‌کنند.
وی برگزاری جشن شکوفایی در مدارس، برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزی و 16 برنامه متمرکز در استان، تجهیز نمازخانه‌های مدارس با هفت هزار متر فرش محراب، اجرای سه هزار گفتمان دینی، سوگواره احلی من العسل، دوره توانمندسازی مدیران، مربیان و معلمان و ائمه جماعت مدارس را از دیگر برنامه‌های برگزارشده طی سال گذشته عنوان کرد.
نریمانی با اشاره به برگزاری دوره تقریب مذاهب با شرکت مدیران، مربیان و معلمان در شهر مقدس قم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی افزود: این دوره آموزشی با محوریت مباحث تقریبی برگزار و تاکنون بیش از 800 نفر از افراد در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کردستان در پایان، برگزاری محافل انس با قرآن در هفته قرآن، اجرای برنامه تقلید و مرجعیت ویژه دانش‌آموزان اهل تشیع در چهار شهرستان، اجرای زنگ نماز در برنامه هفتگی مدارس را از اقدامات دیگر حوزه قرآن، عترت و نماز برشمرد.

انتهای پیام
captcha