۷۳۰۰ نابینا، تحت پوشش بهزیستی لرستان هستند
کد خبر: 3850485
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳

۷۳۰۰ نابینا، تحت پوشش بهزیستی لرستان هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: از مجموع ۷۳۰۰ نابینا تحت پوشش بهزیستی استان، ۴۹۰۰ نفر خدمات مالی مستمر دریافت می‌کنند.

۷۳۰۰ نابینا تحت پوشش بهزیستی لرستان هستندبه گزارش ایکنا از لرستان، سیده فاطمه‌زهرا توکلی، رئیس سازمان بهزیستی استان، امروز، بیست‌و‌چهارم مهر در جمع خبرنگارن از تحت پوشش بودن ۷۳۰۰ نابینای لرستان در بهزیستی استان، گفت: جامعه هدف بهزیستی از کمک‌های مالی مستمر و غیرمستمر با توجه به نیازمندی‌هایشان بهره‌مند می‌شود.

وی افزود: از مجموع نابینایان تحت پوشش این سازمان در استان ۴۹۰۰ نفر خدمات مالی مستمر دریافت و مابقی به فراخور نیازشان کمک‌های درمان، ایاب و ذهاب و سایر موارد را دریافت می‌کنند.

توکلی مهم‌ترین دغدغه گروه هدف نابینایان را موضوع اشتغال آنان بیان کرد و با اشاره به این‌که با اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بخشی از این دغدغه برطرف می‌شود، اضافه کرد: از طرفی یکی‌ از برنامه‌های مهم سازمان بهزیستی در راستای توانمندسازی معلولان، حمایت از اشتغال آنان در بخش‌های غیردولتی است؛ چنان‌چه پروژه‌هایی برای ایجاد اشتغال این افراد، وجود داشته باشد بهزیستی بخشی از منابع خود را به این گروه تخصیص خواهد داد تا از طریق مشاغل غیر دولتی قسمتی از دغدغه آنان مرتفع شود.

وی با بیان این‌که سازمان بهزیستی ورود جدی به موضوع پیگیری از معلولیت‌ها داشته است، ادامه داد: طرح غربالگری بینایی و شنوایی یکی از برنامه‌های بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: چنان‌چه معلولان بتوانند کارگاهی و یا کاری را برای توانمندسازی و اشتغال خود داشته باشند ما از آنان حمایت خواهیم کرد؛ قطعاً بخشی از اعتبارات مشاغل خانگی را به این سمت و سو سوق خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha