نقشه جامع فرهنگی استان همدان تهیه شود
کد خبر: 3850574
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

نقشه جامع فرهنگی استان همدان تهیه شود

گروه فرهنگی ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان ضمن تأکید بر لزوم طراحی نقشه جامع فرهنگی استان گفت: متاسفانه نقشه جامع فرهنگی مطابق با زیست بوم استان همدان وجود ندارد.

نقشه جامع فرهنگی استان همدان تهیه شودبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمد هادی نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان، چهارشنبه ۲۴ مهرماه در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار کرد: نقشه جامع فرهنگی مطابق با زیست بوم استان همدان وجود ندارد.

نظیری با تأکید بر لزوم طراحی نقشه جامع افزود: باید تکلیف هر دستگاه مشخص شود چرا که کارهای کمی انجام نمی‌شود اما دستگاه‌ها یا موازی کاری کرده و یا اثر کار یکدیگر را خنثی می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان نیاز وجود قرارگاه فرهنگی در استان را مطرح کرد و ادامه داد: با وجود چنین قرارگاهی کمیته‌ها با نگاه تخصصی تر دیده می‌شوند.

وی همچنین بسیاری از کارشناسان حاضر در مراکز آموزشی و فرهنگی را فاقد تخصص لازم برای کاری که برای آن به خدمت گمارده شده‌اند، دانست و گفت: نیازبه افراد اسلام شناس و متخصصی داریم که توانایی ارتباط گیری با کودکان را داشته باشند.

علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در سخنانی اعلام کرد: بیش از ۷ میلیون گردشگر مذهبی در کشور داریم که گویای امنیت موجود در کشور است.

مالمیر از وجود ۱۳۷ مسجد و مقبره در استان خبر داد و افزود: بازدید از مقبره‌ها و مساجد علاوه بر جاذبه‌های مذهبی به واسطه زیبایی معماری بناهای آنها است که در استان همدان مسجد، حمام و بازار در کنار هم قرار دارد که به عنوان جاذبه‌های خوب گردشگری مطرح هستند.

وی امامزاده محسن(ع)(امامزاده کوه) شهر همدان را به عنوان ظرفیت خوب گردشگری در دامنه شمالی الوند معرفی کرد و گفت: طرح پردیس گردشگری را برای این منطقه تعریف کرده‌ایم.

ربیعه علیمحمدی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز بر لزوم آموزش و تربیت مبلغان توانمند تأکید کرد و گفت: کارشناسانی که در مدارس حضور می‌یابند باید مسلط به علم روانشناسی و آموزه‌های دینی و فرهنگی باشند.

علیمحمدی اظهار کرد: مبلغان باید نحوه ارتباط گیری با نوجوانان و دانش آموزان را بدانند تا بتوانند آسیب‌ها و مسائل مربوط به آنان را کاهش دهند.

 

 

انتهای پیام
captcha