برپایی نمایشگاه دستخط اساتید خوشنویسی ایران در کردستان
کد خبر: 3850676
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

برپایی نمایشگاه دستخط اساتید خوشنویسی ایران در کردستان

گروه فرهنگی- سرپرست انجمن خوشنویسان استان کردستان از برپایی نمایشگاه آثار اساتید خوشنویسی ایران با عنوان دستخط در دو شهر مریوان و سنندج خبر داد و گفت: این نمایشگاه امروز در شهرستان مریوان و روز جمعه در شهرستان سنندج گشایش می‌یابد.

به گزارش ایکنا از کردستان، امجد افتخار، سرپرست انجمن خوشنویسان استان کردستان امروز، 25 مهرماه در مراسم افتتاح نمایشگاه دستخط اساتید خوشنویسی ایران اظهار کرد: نمایشگاه خوشنویسی دستخط که متشکل از خطوط اساتید کشوری ازجمله غلامحسین امیرخانی،علی شیرازی، مجتبی ملک‌زاده و رضا بنی رضی است که در شهرهای مریوان و سنندج برپا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه افتتاح این نمایشگاه با حضور خود اساتید خوشنویسی کشور عصر امروز در شهرستان مریوان افتتاح خواهد شد، افزود: این نمایشگاه دربردارنده 10 اثر ارزشمند از اساتید خوشنویسی کشور و آثاری از هنرمندان استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان و ایلام است.
افتخار بیان کرد: نمایشگاه دستخط شهرستان سنندج نیز بعدازظهر روز جمعه 26 مهرماه جاری در سالن اجتماعات بانک ملی ایران با حضور مسئولان استانی و اساتید خوشنویسی کشور برپا می‌شود.
سرپرست انجمن خوشنویسان استان کردستان با اشاره به رشته‌های تخصصی آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه عنوان کرد: این نمایشگاه دربردارنده آثاری در شاخه‌های تخصصی خطوط نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، ثلث و نسخ است که در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
وی بابیان اینکه این نمایشگاه که در سطح استان‌های کشور برپا می‌شود، عنوان کرد: کردستان هفتمین استان میزبان نمایشگاه دستخط در کشور است و پیش‌ازاین نیز در موزه بانک ملی تهران این نمایشگاه دایر بود.
وی هدف از برپایی نمایشگاه دستخط در استان کردستان را آگاهی بیشتر مردم شهر برای دیدن آثار اساتید رده اول ایران در عرصه هنر خوشنویسی برشمرد و گفت: باید مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان ما با اساتید این عرصه و هنر آن‌ها آشنا شوند و علاوه بر این استان کردستان از نگاه انجمن خوشنویسان ایران از استان‌های مطرح کشور به شمار می‌رود.
وجود 60 اثر در نمایشگاه دستخط خوشنویسان ایران
محمدرضا جعفری، مسئول برپایی نمایشگاه‌های دستخط نیز در ادامه اظهار کرد: نمایشگاه دستخط در ادامه تور نمایشگاهی چهار استاد برجسته خوشنویسی ایران در شهرهای مریوان و سنندج برپا می‌شود.
وی گفت: نمایشگاه دستخط با مشارکت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و موسسه فرهنگی آوای ایرانی برپا می‌شود و دربردارنده آثاری از قطعات و چلی پانویسی‌های استاد غلامحسین امیرخانی، کتیبه‌ها‎ی علی شیرازی و شکسته‌نویسی‌های مجتبی ملک‌زاده و رضا بنی رضی است که با مضامین مختلف ایرانی و اسلامی به نمایش درمی‌آید.
جعفری بابیان اینکه ۶۰ اثر از چهار استاد برجسته هنر خوشنویسی کشور از روز جمعه در نگارخانه ارشاد اسلامی سنندج به مدت یک هفته به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: این آثار از عیار بسیار بالایی برخوردار است و آغازی برای جریان سازی در عرصه هنر خوشنویسی است چراکه این اساتید سال‎های زیادی است که آثار خود را در معرض دید هنردوستان قرار نداده بودند.
وی افزود: تعداد، نوع و تنوع آثار این مجموعه حرکتی خاص در مقوله هنرهای تجسمی به شمار می‎رود و می‎توان از آن به‌عنوان یک حرکت جریان ساز در فرهنگ نام برد.
مسئول برپایی نمایشگاه‌های دستخط بابیان اینکه در این نمایشگاه آثاری با خطوط خوشنویسی نستعلیق، نستعلیق شکسته، ثلث و نسخ ایرانی به نمایش گذاشته می‌شود، بیان کرد: این نمایشگاه هفتمین نمایشگاهی است که با عنوان دستخط در سطح کشور برپا می‌شود.
وی اعلام کرد: نمایشگاه خوشنویسی با عنوان دستخط در استان‌های کرمان، شیراز، سمنان، قزوین و تهران برپاشده و پس از نمایشگاه کردستان نیز این نمایشگاه در استان مرکزی دایر می‌شود.
جعفری با تأکید بر اینکه یکی از ارکان توسعه اقتصادی ثابت در کشور ما هنر به‌ویژه هنرهای ملی و بومی است که باید موردتوجه قرار گیرد، بیان کرد: برای اینکه هنرمندان جوان و علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی بتوانند آثار اساتید برجسته را ببینند تصمیم گرفتیم این آثار ارزشمند و موزه‌ای را در استان‌های کشور به نمایش بگذاریم.
وی یادآور شد: استان کردستان در حوزه هنر خوشنویسی دارای اساتید برجسته‌ای است و باید با برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها اساتید این عرصه را به مردم معرفی کنیم.

انتهای پیام
captcha