دبیرخانه چهارمین «سوگواره منطقه‌ای عکس آیین‌های عاشورایی» در بیجار کلید می‌خورد
کد خبر: 3850685
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹

دبیرخانه چهارمین «سوگواره منطقه‌ای عکس آیین‌های عاشورایی» در بیجار کلید می‌خورد

گروه فرهنگی- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به آغاز به کار دبیرخانه چهارمین «سوگواره منطقه‌ای عکس، فیلم و تعزیه آیین‌های عاشورایی» در شهرستان بیجار گفت: امیدواریم با فعالیت این دبیرخانه از امروز، 25مهرماه شاهد برگزاری این سوگواره در سطح بین‌الملل در سنوات آتی باشیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، سامان احمدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 25 مهرماه در آیین اختتامیه سومین سوگواره عکس آیین‌های عاشورایی در مجتمع فرهنگی هنری امیرنظام گروسی بیجار با تسلیت ماه صفر و اربعین حسینی اظهار کرد: شهرستان بیجار تارک خط عاشقی اهل‌بیت(ع) است.
وی بابیان اینکه این شهرستان هنرمندان خوب و بزرگی در حوزه هنر عکاسی دارد، عنوان کرد: در همین راستا لازم است برای برگزاری رویداد کلان در سطح بین‌المللی در حوزه عکس و شهر خلاق عکاسی، کارهای زیبنده‌ای در این خصوص صورت گیرد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه چهارمین سوگواره منطقه‌ای عکس، فیلم و تعزیه آیین‌های عاشورایی از امروز در بیجار کلید خواهد خورد، افزود: امیدواریم با فعالیت این دبیرخانه از امروز شاهد برگزاری سوگواره‌ای در سطح بین‌الملل در سنوات آتی باشیم و مؤکدا باید مسئولان این شهرستان، مردم خوب بیجار و خانواده فرهنگ و هنر بیجار مطالبه‌گر تحقق آن به بهترین شکل ممکن باشند.
وی از افتتاح نمایندگی انجمن سینما جوانان دفتر بیجار در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بیجار هنرمندان بزرگی ازجمله جمشید فرجوندفردا را در حوزه عکاسی دارد و این ظرفیت می‌طلبد عکاسان نیز به دنبال راه‌اندازی و تأسیس انجمن عکاسی در این شهرستان باشند تا از تجربیات این بزرگواران بیش‌ازپیش بهره گرفت.
احمدی با اشاره به سرفصل اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر استان نیز گفت: با حمایت استاندار کردستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و فرمانداران شهرستان‌های تابعه توانسته‌ایم برنامه‌های درخور توجهی برای هر شهرستان استان پیش‌بینی و اجرا کنیم.
وی وجود هنرمندان نام‌آور در بیجار را مؤید پتانسیل‌های بالای فرهنگ و هنر این شهرستان دانست و اضافه کرد: خوشبختانه استارت منطقه گردشگری صلوات آباد بیجار و معرفی این شهرستان به‌عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی به طبع در حوزه فرش و هنرهای تجسمی از اموری است که در جهت حمایت از حوزه فرهنگ و هنر شهرستان بیجار در دست اقدام است.
معرفی برگزیدگان سوگواره عکس آیین‌های عاشورایی کردستان
سومین سوگواره استانی عکس آیین‌های عاشورایی کردستان با معرفی نفرات برگزیده خود در دو بخش عکس حرفه‌ای و موبایلی در مجتمع فرهنگی هنری امیرنظام گروسی بیجار به کار خود پایان داد و به ایستگاه آخر رسید.
بارأی هیأت‌داوران این سوگواره که در قالب هفته عکس اربعین حسینی برگزار شد، بعد از داوری ۵۳۸ اثر در دو بخش عکس حرفه‌ای و موبایلی برگزیدگان به شرح زیر اعلام شد.

دبیرخانه چهارمین «سوگواره منطقه‌ای عکس آیین‌های عاشورایی» در بیجار کلید می‌خورد

در بخش عکس مردمی (تلفن همراه) ‌امید محمدی از شهرستان بانه رتبه اول، علی‌اکبر عرب زاده از شهرستان بیجار رتبه دوم و عطیه علی حسینی و حسن احمدی مشترک رتبه سوم این بخش را به خود اختصاص دادند.
هیأت‌داوران سومین سوگواره استانی عکس آیین‌های عاشورایی در بخش عکس حرفه‌ای تندیس، لوح تقدیر و جایزه این بخش را به ژاله بهرامی از سقز، ابراهیم علی پور از بانه و محمود زمانی از بیجار به‌عنوان نفرات اول تا سوم تقدیم کرد.

انتهای پیام
captcha