ضرورت ثبت و ضبط سنت‌های تأثیرگذار در روستاها
کد خبر: 3851127
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

ضرورت ثبت و ضبط سنت‌های تأثیرگذار در روستاها

گروه فرهنگی ــ مدیر ستاد کانون‌های مساجد قزوین، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «موکب روان»، گفت: امروزه برای انتقال فرهنگ و تقویت مبانی دینی و تأثیرگذاری در مخاطب می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که ثبت و ضبط سنت‌های تأثیرگذار در روستاها یکی از این روش‌ها است.

انتقال فرهنگ و تقویت مبانی دینی با استفاده از ابزار هنر

به گزارش ایکنا از قزوین، به مناسبت اربعین حسینی نمایشگاه عکسی با عنوان «موکب روان» در روستای میلک بخش الموت غربی دایر شد.

در این نمایشگاه عکس 30 قطعه عکس گرفته شده توسط عکاسان هنرمند «سیدیحیی عرشی‌ها»، «احمد سحلبی‌فرد»، «مجید نورالله پور» و «یوسف علیخانی» با موضوع اماکن متبرکه و عزاداری مردم در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام رمضانی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قزوین، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «موکب روان» به خبرنگار ایکنا گفت: امروزه برای انتقال فرهنگ و تقویت مبانی دینی و تأثیرگذاری در مخاطب می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که به تصویر کشیدن مناسبت‌های مختلف یکی از روش‌های است که می‌توان در حوزه دینی و مذهبی نیز از آن استفاده کرد.

وی افزود: ترویج فرهنگ عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و توجه به سنت‌های تأثیرگذار در روستاها و ثبت و ضبط این فرهنگ و آداب‌ورسوم از اهداف برپایی این نمایشگاه بود چرا که می‌توان با استفاده از ابزار هنر در دیگر روستاها و بقاع متبرکه ظرفیت فرهنگی و مذهبی که روستاها دارند را احصاء کرده و در معرض دید علاقه‌مندان گذاشت.

حجت‌الاسلام رمضانی بیان کرد: این نمایشگاه منتخبی از عکس‌های امام زادگان و بقاع متبرکه روستای میلک را به تصویر کشیده است تا حکایت دلدادگی این مردم باصفا را به امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) به نمایش گذارد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قزوین در پایان با اشاره به اینکه این نمایشگاه‌ به همت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری استان و دفتر امور روستای و شوراها استانداری قزوین، بخشداری الموت غربی و دهیاری روستای میلک برپا شده است، بیان کرد: این نمایشگاه جلوه‌ای از عکس‌ها و خاطراتی از جاماندگان مردم روستای میلک است که در پیاده‌روی اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا حضور نداشتند ولی برپایی این نمایشگاه عکس و ویژه‌برنامه روز اربعین موجب شد تا تصاویر این مردم ولایت مدار در تاریخ این روستای ثبت و ضبط شود.

انتهای پیام
captcha