انجام کار مطالعاتی مدون با محوریت قرآن در ۲۰۰ مرکز دانشگاهی جهان
کد خبر: 3853425
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

انجام کار مطالعاتی مدون با محوریت قرآن در ۲۰۰ مرکز دانشگاهی جهان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یک حافظ کل قرآن با بیان اینکه متأسفانه غیرمسلمان‌ها از ما در به‌کارگیری مفاهیم و آموزه‌های دینی و قرآنی پیشی گرفته‌اند، گفت: در حال حاضر در بیش از ۲۰۰ مرکز دانشگاهی در جهان کار مطالعاتی مدون با محوریت قرآنی انجام می‌شود که تعداد زیادی از آن‌ها در اسرائیل است.

انجام کار مطالعاتی مدون با محوریت قرآن در 200 مرکز دانشگاهی جهانبه گزارش ایکنا از قزوین، سومین گردهمایی مربیان و حافظان قرآن کریم استان قزوین در کارگاه سبک زندگی قرآنی با موضوع «ارتباط مؤثر و ذهن زیبا» با حضور امین محمد پور حافظ کل قرآن و مشاور خانواده، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مسئولان استانی، حافظان و فعالان قرآنی استان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

امین محمدپور در این نشست با بیان اینکه متأسفانه غیرمسلمان‌ها از ما در به‌کارگیری مفاهیم و آموزه‌های دینی و قرآنی پیشی گرفته‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر در بیش از ۲۰۰ مرکز دانشگاهی در جهان کار مطالعاتی مدون با محوریت قرآنی انجام می‌شود که تعداد زیادی از آن‌ها در اسرائیل غاصب است.

وی افزود: باید تلاش کنیم این کتاب آسمانی را به‌گونه‌ای دیگر برای جامعه تشنه امروز معرفی کنیم تا بتوان به‌واسطه آن روح تشنه خود را سیراب کنند.

این حافظ کل قرآن با اشاره به اینکه هنوز نتوانسته‌ایم دین خود را بشناسیم و آن را در زندگی خود به کار بریم، تأکید کرد: متأسفانه ما سیره و کلام اهل‌بیت (ع) و آیات و آموزه‌های قرآن کریم را به موزه برده‌ایم در حالی که باید آن را به‌عنوان آموزه زندگی خود قرار دهیم.

وی بیان کرد: تاکنون تنها ۱۰ درصد از توانمندی‌های مغزی انسان در اکتشافات و اختراعات و نوآوری‌ها خود را نشان داده است، این نشان می‌دهد که مغز انسان ظرفیت‌های بسیار عظیمی دارد که باید از آن بهره برد.

محمدپور ادامه داد: ما هنوز توانمندی مغز انسان را نشناخته‌ایم چرا که پیچیدگی‌های بسیار دارد چنانچه پروفسور سمیعی در این خصوص می‌گوید «پیچیدگی مغز انسان از کهکشان راه شیری بیشتر است».

وی بیان کرد: اگر از ۳۰ درصد توانمندی مغز استفاده کنیم می‌توانیم علاوه بر زبان مادری تمام زبان‌های عالم را برای خود بازآزمایی کنیم.

این روانشناس و مشاور حوزه خانواده با بیان اینکه امروز نوک پیکان هجمه‌های دشمن به سمت خانواده‌هاست و این تهاجم بارها توسط مقام معظم رهبری به همه ما گوشزد شده است، گفت: باید بستر آموزش و توجه به مباحث تربیتی در میان عموم جامعه به‌ویژه خانواده‌ها و والدین فراهم شود.

وی اعلام کرد: ۹۵ درصد افراد حاضر در یک تحقیق جهانی گفتند که اگر به عقب برگردند در بسیاری از انتخاب‌های خود از جمله ازدواج، شغل، تحصیل و امثال آن تجدیدنظر می‌کنند چرا که تصورات آن‌ها با واقعیات متفاوت است.

محمدپور بیان کرد: اشتباه یک مادر و پدر و معلم از بین نمی‌رود و همچنان ادامه پیدا می‌کند چرا که به نسل بعدی انتقال می‌یابد چنانچه در ضرب‌المثلی آمده است «هرگز از سیر و پیاز، میوه خوشبو ایجاد نمی‌شود».

این کارشناس حوزه خانواده استرس، فشار عصبی و صرف زمان برای اظهارنظرهای دیگران را از جمله عوامل ایجاد مشکلات حاد در جامعه دانست و افزود: این عوامل مانع از به‌کارگیری توانمندی‌های عظیم و خارق‌العاده مغز می‌شود این در حالی است که تربیت یک کار تمیز است.

وی افزود: نسخه قرآن و اهل‌بیت در برخورد با شرایطی که انسان در مواجه با دیگران دچار می‌شود توجه به تفکر مثبت اندیشی است چنانچه حضرت علی (ع) فرمودند: «هرگاه کسی نسبت به تو بدرفتاری کرد او را ببخش».

محمدپور تأکید کرد: اگر کسی که در حق شما بدی کرده را ببخشید این بخشش لطف به او نیست بلکه لطف به خود شماست زیرا او بدی خود را کرده و رفته است و شما با حرص خوردن و تکرار حرف‌های آن فرد در نزد خود، فقط ذهنتان را مسموم می‌کنید که این بسیار آزاردهنده است لذا کینه و نفرت‌های خود را دور بریزید.

این حافظ کل قرآن کریم در پایان تأکید کرد: والدین باید نسبت به فرزندان هم‌بستگی داشته باشند نه وابستگی و دل‌بستگی.

انتهای پیام
captcha