راهی جز ایستادگی برابر زیاده‌خواهی آمریکا نداریم
کد خبر: 3854678
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

راهی جز ایستادگی برابر زیاده‌خواهی آمریکا نداریم

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس دفتر عقیدتی ــ سیاسی فرمانده کل قوا، با بیان اینکه ملت ایران باید تکلیف خود را برابر دنیای استکبار و به‌ویژه آمریکایی‌ها بداند، افزود: قطعاً در برابر آمریکا به‌عنوان رژیم برانداز و سفاک که قصد ضربه زدن به ما را دارد باید بایستیم و‌ راهی نیز جز این نداریم.

حمله نظامی آمریکا به 22 کشور در نیم قرن اخیر/ راهی جز ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی آمریکا نداریم

به گزارش ایکنا از قزوین، مردم متدین استان قزوین به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان در یوم‌الله 13 آبان و روز ملی استکبارستیزی هم‌زمان با سراسر کشور در راهپیمایی و تجمع بزرگ 13 آبان ماه حضوری ماندگار را به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی- سیاسی فرمانده کل قوا، در این مراسم با بیان اینکه تاریخ سیاه آمریکا در طول نیم‌قرن اخیر پر از فجایع و دخالت‌ها و تجاوزهاست، اظهار کرد: حمله مستقیم نظامی به 22 کشور و دخالت در ۱۷ کشور جهان تنها گوشه‌ای از خوی استکباری آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد.

وی افزود: امروز آمریکا با ۳ چالش نظامی با روسیه، چالش اقتصادی با چین فکری و چالش تمدنی و فکری با محوریت ایران اسلامی در عرصه بین‌الملل روبرو است. بااین‌حال با چین و روسیه کنار آمده اما مهم‌ترین چالش آن‌ها مواجه با تفکر انقلاب اسلامی است که آمریکایی‌ها را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

حجت‌الاسلام سعیدی بیان کرد: امروز عرصه تقابل دو اراده انقلاب اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری و دنیای استکبار با سرکردگی آمریکا در جهان است که در این عرصه مستکبران تلاش دارند تا بر غرب آسیا تسلط پیدا کنند.

این مسئول با تأکید بر اینکه حرکت جهانی اسلام سلطه گران را نگران و آن‌ها را می‌ترساند، اضافه کرد: امروز شاهد شکست عربستان سعودی در یمن به‌واسطه بیداری اسلامی در منطقه و تقویت روحیه مقاومت هستیم، چنانچه سردار قاسم سلیمانی می‌گوید «انصار الله یمن راه بیست‌ساله حزب‌الله را در پنج سال پیموده است»؛ لذا همین نکته موجب پیروزی‌های پی‌درپی آن‌ها و حضور واسطه‌های عربستان در ایران برای پایان جنگ با یمن شده است.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها و دنیای استکبار تمام سرمایه خود را برای از پا در آوردن انقلاب اسلامی به کار بردند زیرا به دنبال تسلیم ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بودند از این رو تحمیل جنگ ۹۴ ماهه علیه ایران با حمایت از صدام، تحریم و آشوب و فتنه و در نهایت سر دادن شعار تعامل و مذاکره با هدف نفوذ را به کار بردند که این توطئه‌ها با روشنگری امام راحل و مقام معظم رهبری نقش بر آب شد.

رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرمانده کل قوا بیان کرد: امروز استراتژی مقاومت فعال در مقابل توطئه‌های دشمنان جواب داده و توانسته در برابر زیاده‌خواهی استکبار بایستد.

وی در تشریح عوامل اقتدار انقلاب اسلامی اعلام کرد: اولین عامل اقتدار ایران اسلامی انسجام ملی با تکیه بر فرامین رهبری است که می‌توان گفت در جهان زبانزد است؛ دومین عامل اقتدار نیز داشتن قدرت انرژی نفت و گاز است از این رو دشمن در تلاش است با کاهش صادرات ما ضربات خود را وارد کند که در این راه توفیقی نیافته است.

این مسئول سومین عامل اقتدار کشور ما را قدرت موشکی و نظامی دانست، گفت: دنیای استکبار به دنبال خلع سلاح ایران است تا از این طریق مانعی در مسیر این قدرت جهانی ایجاد کند.

وی ادامه داد: چهارمین عامل اقتدار ما قدرت منطقه‌ای و نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در جهان به‌ویژه منطقه غرب آسیا است چنانچه امروز قدرت نفوذ ایران اسلامی به تنگه باب المندب نیز رسیده و می‌توان گفت حمله یمنی‌ها به تأسیسات شرکت نفت آرامکو در عربستان توسط انصار الله از یک‌سو و زدن پهباد آمریکایی‌ها توسط سپاه پاسداران آن‌ها را شوکه و نقشه‌هایشان را ناکام گذاشته است.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال گرفتن این چهار عامل اقتدار انقلاب اسلامی هستند، گفت: ملت ایران باید تکلیف خود را در برابر دنیای استکبار و به‌ویژه آمریکایی‌ها بداند زیرا ما باید قطعاً در برابر آمریکا به‌عنوان رژیم برانداز و سفاک که قصد ضربه زدن به ما دارد، بایستیم و‌ راهی نیز جز این نداریم.

وی ادامه داد: باید مقاومت فعال در همه عرصه‌ها استراتژی ما باشد، امروز حتی بسیاری از کسانی که به برجام امید بسته بودند به این نتیجه رسیده‌اند که مقاومت بهره‌های بسیاری برای کشور و ملت به همراه دارد.

این مسئول افزود: پیامد مقاومت فعال موجب ایستادگی در کشورهای مختلف و تقویت جبهه مقاومت شده است، همچنین بازدارندگی از دیگر پیامدهای مقاومت فعال به شمار می‌رود.

رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرمانده کل قوا ادامه داد: امروز کشور ما تبدیل به یک قدرت بزرگ و فعال در عرصه‌های مختلف شده است، بااین‌حال در شرایط بسیار مهم و حساسی قرار گرفته‌ایم و توطئه‌های بسیاری توسط دشمن علیه انقلاب اسلامی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید مشکلات توسط خود ما حل شود، گفت: اقدامات قوه قضائیه در مقابله با مفسدان حرکتی انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی است، ما نیازمند نمایندگان و دولت انقلابی و جهادی نیز هستیم تا یک جبهه محکم از خود در برابر دشمن نشان دهند.

حجت‌الاسلام سعیدی در پایان با تأکید بر اینکه مردم باید در انتخابات پیش رو نمایندگانی در تراز انقلاب و با روحیه جهادی انتخاب کنند، بیان کرد: اگر سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه در تراز انقلاب اسلامی باشند بی‌شک بسیاری از مشکلات ما نیز حل می‌شود زیرا ما توانمند و قدرتمند هستیم و باید این عوامل اقتدار را حفظ و ارتقاء دهیم.

انتهای پیام
captcha