اعلام فراخوان مقاله اجلاس بین‌المللی مقاومت فلسطین
کد خبر: 3854866
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

اعلام فراخوان مقاله اجلاس بین‌المللی مقاومت فلسطین

دیگر رسانه‌ها ــ مجمع جهانی بیداری اسلامی با اعلام فراخوانی از صاحبنظران، پژوهشگران، اندیشمندان و فرهیختگان دعوت کرده است تا با ارسال مقالات خود در اجلاس بین‌المللی «مقاومت فلسطین» شرکت کنند.

به گزارش ایکنا؛ مجمع بیداری اسلامی در نظر دارد در راستای ترویج گفتمان مقاومت، اجلاس بین‌المللی «مقاومت فلسطین» را در روزهای 9 ـ 11 بهمن‌ها برگزار کند.

این اجلاس 5 محور دارد؛ نخستین محور عبارت است از‌ مبانی نظری، معرفتی و اندیشه‌ای مقاومت فلسطین. «واکاوی و بررسی مبانی مقاومت فلسطین شامل مبانی قرآنی،‌ روایی و فقهی»، «چیستی، چرایی و چگونگی نظر به مقاومت فلسطین»، «اصول و مبانی دکترین مقاومت» و «مختصات، ویژگی‌ها و شاخص‌های منحصر به فرد مقاومت فلسطین» از جمله موضوعات این محور به شمار می‌آیند.

دومین محور، انقلاب اسلامی،‌ بیداری اسلامی و آرمان فلسطین نام دارد که «الهام‌بخشی انقلاب اسلامی به بیداری ملت فلسطین و اتخاذ رویکرد مقاومت»، «نقش گفتمان مقاومت در تبدیل انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک»، «تأثیرات راهبردی بیداری اسلامی در تغییر معادله قدرت به نفع جبهه مقاومت منطقه‌ای» و ... را می‌توان از جمله موضوعات این محور برشمرد.

در محور سوم با عنوان قابلیت‌ها،‌ توانمندی‌ها، فرصت‌ها،‌ چالش‌ها،‌ آسیب‌ها و تهدیدات پیش رو، موضوعاتی چون «تشکیل جبهه آزادی‌خواهان و عدالت‌جویان جهان در حمایت از مردم فلسطین»، «تبیین پیامدهای روند سازش در برابر دستاوردهای مقاومت»، «غزه، زندان بزرگ قرن؛ واکاوی راهکارهای شکست محاصره غزه» و ... به چشم می‌خورد.

محور چهارم این فراخوان نیز تبیین جایگاه رهبران، علما، نخبگان،‌ اندیشمندان، گروه‌ها، احزاب اسلامی و عدالت‌خواهان جهان در حمایت از فلسطین نام دارد که شامل موضوعاتی چون «تبیین اهداف، راهبردها و راهکارهای امام خمینی، رهبر معظم انقلاب و سایر رهبران و اندیشمندان در مسئله آزادسازی فلسطین»،‌ «رسالت رهبران و نخبگان جهان اسلام در افشای اهداف رژیم صهیونیستی،‌ استکبار جهانی و ارتجاع عرب در پایمال کردن حقوق ملت فلسطین»،‌ «ضرورت ایفای نقش اندیشمندان، علما و نخبگان جهان اسلام در تداوم مقاومت فلسطین» و ... است.

در محور پنجم با عنوان گفتمان مقاومت؛ چشم‌انداز،‌ راهبردها و راهکارها و آینده پیش رو نیز می‌توان به موضوعاتی چون «فلسطین از نهر تا بحر در 2040 میلادی»، «مقاومت؛ بهترین و تنهاترین گزینه پیروزی ملت فلسطین»، «منطقه بدون رژیم صهیونیستی»، «ایجاد بلوک مقاومت منطقه‌ای در حمایت از آرمان فلسطین» و ... اشاره کرد.

مهلت ارسال مقالات تا 20 دی‌ماه سال 98 در نظر گرفته شده است. علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را صرفاً از طریق سایت‌ Info@islamic.awakening.ir  و WWW.islamic.awakening.ir ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha