فعالیت ۴۷ مرکز نیکوکاری در قزوین
کد خبر: 3854940
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

فعالیت ۴۷ مرکز نیکوکاری در قزوین

گروه اجتماعی ــ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین گفت: در پایان سال ۹۷ تعداد مراکز نیکوکاری ۲۴ مرکز بود که در پایان ۶ ماهه نخست سال جاری این تعداد به ۴۷ مرکز رسیده است.

فعالیت ۴۷ مرکز نیکوکاری در قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، فرزاد فرهادی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در نشست آموزشی اعضای مؤسس مراکز نیکوکاری تازه تأسیس بیان کرد: مراکز نیکوکاری با هدف تقویت و گسترش حضور آگاهانه و مؤثر آحاد جامعه، ارتقای سرمایه اجتماعی، توسعه شبکه‌های مردمی و تعامل با مؤسسات عام‌المنفعه داخل و خارج کشور تأسیس شده است.

وی ادامه داد: در واقع مراکز نیکوکاری از ساز و کارهای جدی و مؤثر برای نیل به آرمان بلند فقرزدایی و عدالت‌گستری بهره می‌برند تا زمینه توسعه انفاق و نیکوکاری را در جامعه فراهم کنند.

وی اضافه کرد: در واقع مراکز نیکوکاری را باید مراکز غیردولتی و غیروابسته به کمیته امداد و مراکزی مردمی دانست که اعضای آن از میان افراد معتمد محلی تشکیل می‌شوند.

فرهادی توضیح داد: از آنجا که کمیته امداد امام خمینی(ره) به‌عنوان نهادی مردمی با حمایت دولت و مشارکت جدی مردم و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود، در راستای رفاه و تأمین اجتماعی اقشار محروم و نیازمند کشور و نهادینه‌سازی مدیریت احسان و نیکوکاری گام بر می‌دارد، ضرورت دارد با استقرار شبکه‌های ارتباطی و حمایتی مردمی نسبت به استفاده بهینه از منابع و ظرفیت خیران و تشکل‌های موجود اقدام و ضمن شناسایی نارسایی‌ها در مسیر توسعه مشارکت‌ها و همیاری‌های مردمی گام بردارد.

وی بیان کرد: در پایان سال 97 تعداد مراکز نیکوکاری 24 مرکز بود که در پایان 6 ماهه نخست سال جاری این تعداد به 47 مرکز رسیده است و باید گفت در مجموع در تحقق برنامه‌های تأسیس مراکز نیکوکاری شاهد رشد 124 درصدی هستیم.

انتهای پیام
captcha