آغاز به کارطرح دانش آموزی میعاد در قزوین
کد خبر: 3855128
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

آغاز به کارطرح دانش آموزی میعاد در قزوین

گروه فرهنگی ــ طرح دانش‌آموزی میعاد به همت ستاد نماز جمعه قزوین به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

آغاز به کارطرح دانش آموزی میعاد در قزوین

به گزارش ایکنا ازقزوین، علی شفیعی مسئول دفتر ستاد نماز جمعه استان قزوین و مجری این طرح در این مراسم که ظهر امروز 14 آبان ماه با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و مسئولان استانی برگزار شد، در تشریح این طرح اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین ضرورت برنامه‌ریزی برای جذب قشر نوجوان و جوان به‌عنوان آینده‌سازان کشور در میعادگاه‌های نماز جمعه بود.

وی افزود: نماز جمعه به‌عنوان قرارگاه ایمان و اخلاق باید پذیرای قشر نوجوان و جوان باشد و حضور آن‌ها پر رنگ‌تر شود.

این مسئول اعلام کرد: طراحی طرح میعاد با هدف عمق‌بخشی به حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه و ایجاد فضایی بانشاط با توجه به اقتضائات زمان و نیازهای آن‌ها از 2 سال گذشته آغاز شد.

شفیعی عنوان کرد: در طول این مدت جلسات مختلف با حضور صاحب‌نظران، کارشناسان و ایده پردازان برگزار شد که در نهایت به مدل طرح میعاد دست یافتیم که به دلیل داشتن زیرساخت مناسب فرهنگی قابلیت پذیرش طرح‌های دیگر را نیز برای استفاده سایر اقشار دارد.

وی تصریح کرد: این طرح در حال حاضر پذیرای پسران پایه هفتم و هشتم خواهد بود که به‌زودی در سطح سایر پایه‌ها و دختران دانش‌آموز نیز گسترش می‌یابد.

مجری طرح دانش‌آموزی میعاد با بیان اینکه همه باید پای‌کار باشند تا این طرح بتواند به اهداف خود دست یابد، گفت: ادامه این مسیر بسیار مهم‌تر از شروع آن است لذا نیازمند حمایت مسئولان از این طرح دانش‌آموزی هستیم.

مسئول دفتر ستاد نماز جمعه استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که نماز جمعه به یک جریان فکری، اجتماعی و فرهنگی مؤثر در سطح کشور و استان تبدیل شود.

به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم از نمایشگاه میعاد واقع در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی (ص) رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha