ضرورت برنامه‌ریزی برای جوان شدن معدل سنی نماز جمعه‌ها
کد خبر: 3855131
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶

ضرورت برنامه‌ریزی برای جوان شدن معدل سنی نماز جمعه‌ها

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه نیاز است معدل سنی نماز جمعه‌ها کاهش ییابد، گفت: هنوز با اهتمام و مطالبه‌ای که خداوند برای نماز جمعه دارد بسیار فاصله داریم چرا که خداوند در این خصوص بسیار نماز جمعه را مورد تأکید خود قرار داده است.

باید معدل سنی نماز جمعه جوان شود

به گزارش ایکنا از قزوین، طرح دانش‌آموزی میعاد به همت ستاد نماز جمعه قزوین با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و مسئولان استانی ظهر امروز 14 آبان ماه به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این مراسم با بیان اینکه طرح میعاد طرحی نوآورانه و خلاقانه در سطح کشور است، اظهار کرد: این طرح می‌تواند به‌عنوان الگوی مؤثری برای ۹۵۰ پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور قرار بگیرد.

وی افزود: هر انسانی باید تلاش کند تا قلب خود را آباد و سپس به سمت آبادانی و عمران دیگر عرصه‌های وجود خود باشد و این آبادانی را به دیگران نیز صادر کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: مساجد به‌عنوان قرارگاه نشر همه خوبی‌ها باید روزی دل‌های تمامی مردمان باشد و برای عمران آن در حوزه‌های مختلف چون ایجاد شور و هیجان معنوی، ساخت آدم‌های ولایی و جوشش اخلاق دینی همه پای‌کار باشند لذا اولین نیاز در این حوزه وقف در حوزه نیروی انسانی با ایمان است.

این مسئول یادآور شد: هنوز با اهتمام و مطالبه‌ای که خداوند برای نماز جمعه دارد بسیار فاصله داریم چرا که خداوند در این خصوص بسیار نماز جمعه را مورد تأکید خود قرار داده است.

آیت‌الله عابدینی با بیان ضرورت‌های جاذبه سازی نماز جمعه برای اقشار مختلف مردم و توجه به ایجاد انگیزه جهت حضور سلایق مختلف در میعادگاه‌های نماز جمعه گفت: طرح میعاد را می‌توان طرحی فاخر برای حضور پر رنگ دانش آموزان دانست که در کشور بسیار کم‌نظیر است.

وی اضافه کرد: نیاز است معدل سنی نماز جمعه‌ها کاهش یافته و شاهد حضور قشر نوجوان و جوان در این مرکز عبادی سیاسی باشیم.

امام‌جمعه قزوین در پایان با اشاره به خلاقیت و جسارت جوانان بر لزوم استفاده از این ظرفیت تأکید و خاطرنشان کرد: طرح میعاد به همت جوانی خوش‌فکر طراحی و امروز به بهره‌برداری رسید با این حال برای ادامه پر قدرت این طرح همه باید پای‌کار باشند و از آن حمایت و همراهی داشته باشند.

به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم از نمایشگاه میعاد واقع در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی (ص) رونمایی شد.

طرح دانش‌آموزی میعاد با هدف عمق‌بخشی به حضور دانش آموزان در نماز جمعه و ایجاد فضایی بانشاط اجرا می‌شود که طرح آن از دو سال گذشته در حال پیگیری است.

انتهای پیام
captcha