توسعه پایدار موجب عدالت اجتماعی می‌شود
کد خبر: 3855174
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۱

توسعه پایدار موجب عدالت اجتماعی می‌شود

گروه اجتماعی _ استاندار قزوین گفت: توسعه پایدار منجر به ایجاد رفاه برای عموم جامعه خواهد شد و عدالت اجتماعی را در پی دارد.

توسعه پایدار منجر به عدالت اجتماعی می‌شودبه گزارش ایکنا از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین، در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و‌نوآوری استان قزوین که شب گذشته ۱۴ آبان در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: چالش کشور ما در این است که آموزش به‌صورت یکپارچه نیست و سیستم آموزشی مدرسه و دانشگاه باید یکسان باشد ولی در حال حاضر آموزش و‌پرورش، آموزش‌عالی و آموزش پزشکی تحت سه وزارت‌خانه قرار دارند و این در حالی است که آموزش در دنیا یک متولی دارد.

وی اشاره کرد: سند آمایش علم و فناوری استان قزوین باید به توسعه صنعت، درمان، گردشگری و کشاورزی استان منجر شود؛ پیوستگی‌هایی که در سند شکل می‌گیرد باید مبتنی بر ظرفیت‌های واقعی استان باشد و در این سند باید به جای باز کردن گره‌ها به‌دنبال راهبردهای مفید برای آینده باشیم.

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه توسعه بدون برنامه محقق نخواهد شد، تشریح کرد: فرهنگ و علم دو بال توسعه هستند و اگر هر یک از این دو آسیب ببینند شاهد توسعه نامتوازن خواهیم بود.

وی عنوان کرد: توسعه پایدار منجر به ایجاد رفاه برای عموم جامعه خواهد شد و عدالت اجتماعی را در پی دارد.

جمالی‌پور بیان کرد: در عرصه‌های بسیاری توفیق کسب کرده‌ایم که علم از جمله آن‌ها است ولی در فرهنگ ارتقاء پیدا نکرده‌ایم و به اجماع نرسیدن نظرات و نگاه فردی و جزیره‌ای یکی از نشانه‌های عدم اتقاء فرهنگ است.

وی در خصوص سند آمایش علم و فناوری استان قزوین عنوان کرد: ساعت‌ها کار مطالعاتی و علمی برای این سند انجام شده که این امر جای خرسندی دارد و باید متولیان را تشویق و ضعف‌ها را در کوتاه مدت برطرف کنیم.

استاندار قزوین در خصوص نقد کردن گفت: اگر نقد منصفانه باشد می‌تواند حرکت را بهبود ببخشد ولی متأسفانه رویکرد کنونی جامعه نقد نیست بلکه تیشه زدن است که این امر می‌تواند خسارت‌های جدی به جامعه وارد کند.

در این جلسه مقرر شد؛ نهادهایی که درخصوص سند آمایش نظری دارند طی یک هفته نظرات خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه کنند تا پیوست سند قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha