رشد ۳ درصدی جمع‌آوری زکات در استان قزوین
کد خبر: 3857563
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

رشد ۳ درصدی جمع‌آوری زکات در استان قزوین

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین، گفت: طی هفت‌ماهه سال جاری بیش از ۹ میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع‌آوری‌شده است که نسبت به مدت سال گذشته سه درصد رشد داشته است.

جمع‌آوری بیش از 9 میلیارد تومان زکات در هفت‌ماهه سال جاری

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین اظهار کرد: طی هفت‌ماهه سال جاری بیش از ۹ میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع‌آوری‌شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: از این میزان زکات جمع‌آوری‌شده؛ بیش از دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان زکات واجب، بیش از دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون زکات مستحبی و بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون زکات فطریه و کفاره بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده ۷۶ درصد برای محرومان و ۲۴ درصد برای امور عمرانی هزینه شده است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده تعداد ۳۵ مورد جهیزیه، ۸۸ مورد هزینه درمانی، ۱۶۹ مورد پرداخت هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، ۲۹ مورد هزینه احداث مسکن نیازمندان، ۸۳ مورد پرداخت هزینه تعمیر و بازسازی و پرداخت بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ مورد کمک‌هزینه معیشت پرداخت‌شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد مذکور، در حوزۀ پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه، یک باب غسالخانه، هشت حسینیه و بهسازی و اصلاح ۱۴ معبر عمومی از محل زکات اجرایی شده است.

دبیر شورای زکات استان قزوین توضیح داد: در خصوص فرهنگ‌سازی زکات با برنامه‌ریزی انجام شده، حضور اعضای شورای زکات در روستاها در قالب جلسات شبانه زکات انجام شده تا بتوانیم بستر اجرای این دستور الهی را فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: از ۸۲۰ روستای استان ۶۰۰ روستا مشمول زکات واجب بوده که ۳۵۰ روستا را برای جمع‌آوری زکات پوشش دادیم و تلاش می‌کنیم تا سایر روستاها را نیز فعال کنیم و امیدواریم شورای زکات در همۀ استان به‌طور یکسان فعال شود.

مؤمنی بیان کرد: تاکنون ۴۰ همایش در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار شده تا مردم روستاها نسبت به این امر آشنا شوند همچنین علاوه بر استفاده از سایر شیوه‌های تبلیغی، برای ۱۴۰ هزار مشترک صدقات ارسال پیامک داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در پایان یادآور شد: پیشنهاد ما برای اجرایی‌تر شدن تصمیمات شورای زکات استان، ارائۀ گزارش ماهیانۀ اعضا از عملکرد برای رئیس شورای زکات و رونوشت به دبیرخانۀ شورای زکات استان است همچنین کار پژوهشی حوزه و دانشگاه در این زمینه می‌تواند برای ارتقای فعالیت‌های آینده، مؤثر باشد.

انتهای پیام
captcha