معجزه استعداد کودکان را دریابیم
کد خبر: 3857572
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

معجزه استعداد کودکان را دریابیم

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: استعداد پذیرش در کودکان مانند معجزه است و هر چه را به آن‌ها یاد دهیم می‌پذیرند بنابراین باید بهترین‌ تعالیم را به آنها بیاموزیم.

معجزه استعداد کودکان را دریابیم

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، در دومین همایش ملی هویت کودکان ایرانی اسلامی که ظهر امروز 25 آبان ماه در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، تصریح کرد: کودکان امانت خدا برای سازندگی دانش، عزت و آزادگی هستند و برگزاری این همایش نشان‌دهنده نگاه دلسوزانه به کودکان است.

وی افزود: هرگاه در مورد ماهیت و چیستی کودکان صحبت می‌شود به این معنی است که دیگران باید به خدمت کودکان برخیزند و نگاهی به این سرمایه داشته باشند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: هر آنچه از ماست، گذراست و هر آنچه از خداست باقی می‌ماند بنابراین باید تلاش کنیم که کودکان به ویژگی‌هایی خوبی مجهز شوند.

وی تأکید کرد: خدا در معرفی انسان نگاهی دارد که باید به آن توجه کرد و اگر غفلت کنیم نگاه ناماندگار دیگران توجه ما را به خود جلب می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: زمانی که خدا از تفاوت انسان و حیوان صحبت می‌کند می‌گوید شما را از رحم مادر به دنیا آوردیم درحالی‌که هیچ نمی‌دانستید ولی سه سرمایه عظیم خدایی انسانی داشتید.

وی بیان کرد: برای مثال شما دوربینی خریداری کردید که کاملاً پیشرفته و مجهز است اما چیزی در حافظه خود ندارد، اما سرمایه‌ای دارد که هنوز استفاده نشده است.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: وقتی صحبت از این سه عنصر می‌شود منظور چشم و گوش و دل است، قرآن نیز می‌فرماید این سه عنصر انسانی است که هویت شما را از دیگر موجودات زنده جدا می‌کند و باید شکرش را به جا بیاورید.

وی تأکید کرد: همه ارزش انسانی به این است که این سه عنصر انسانی زنده شوند، اگر همه شرایط فیزیکی انسانی در حد اعلا نصیب شود اما سمع و بصر و آگاهی نباشد فایده ندارد.

آیت الله عابدینی در پایان تصریح کرد: همان‌طور که امام علی (ع) فرمودند استعداد کودکان برای جذب و بالندگی مانند زمین مستعد و خالی است که هرچه بکارید همان را می‌پذیرد، این استعداد پذیرش معجزه است و باید بهترین‌ها را در زمین کودکان بکاریم.

انتهای پیام
captcha