گفتمان‌سازی با پ‍ژوهش راه حل مشکلات کشور است
کد خبر: 3858712
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

گفتمان‌سازی با پ‍ژوهش راه حل مشکلات کشور است

گروه سياست و اقتصاد ــ رئیس اندیشکده مطالعات راهبردی سیاست پژوهی ایران اسلامی گفت: برای حل مشکلات کشور نیازمند پژوهش هستیم و باید به جمع‌ نخبگان میدان داده و ضمن عبور از کلی‌گویی به سمت گفتمان‌سازی رفت.

گفتمان‌سازی با پ‍ژوهش راه حل مشکلات کشور است

به گزارش ایکنا از قزوین، یازدهمین جلسه از سلسه نشستهای «دفاع همچنان باقیست»، با حضور داوود گودرزی، رئیس اندیشکده مطالعات راهبردی سیاست پژوهی ایران اسلامی و اصحاب رسانه به همت بسیج رسانه استان قزوین شب گذشته، 30 آبان ماه در سالن جلسات ساختمان اقشار سپاه حضرت صاحب الامر (عج) استان قزوین برگزار شد.

داوود گودرزی، رئیس اندیشکده مطالعات راهبردی سیاست پژوهی ایران اسلامی، در این نشست با بیان اینکه اگر قرار بر مردمی بودن حکومتی باشد نیاز به سازوکارهایی احساس می‌شود، اظهار کرد: با تشکیل بسیج، مردم در حکومت دینی سازمان‌دهی شده فرصت مشارکت یافتند، البته مفهوم بسیج یک تفکر است و هر کس که دل در گرو انقلاب دارد بسیجی است و می‌توان بنا به فرموده مقام معظم رهبری بسیج را یک مزرعه بی‌حصار دانست.

وی افزود: در گام دوم انقلاب که یک سند بالادستی و نقشه راه برای ادامه مسیر است باید راهبردها را استخراج کرد و به تبیین، ترویج و گفتمان‌سازی آن در جامعه پرداخت.

گودرزی یادآور شد: این بیانیه توسط کسی صادر شده که مسئولیت‌های مختلفی را داشته و اکنون به عنوان رهبر انقلاب کاملا نسبت به اوضاع آگاه است و راهبردها را در این بیانیه به همه ما نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه در این بیانیه ضمن نشان دادن عظمت انقلاب و راه‌های طی شده در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب، مسیر پیش رو برای همگان مشخص شده است، ادامه داد: مقام معظم رهبری بر نقش آفرینی حداکثری مردم در عرصه‌ها و‌ صحنه‌های مختلف تاکید دارند.

این مسئول بیان کرد: مردم تصمیم‌گیر هستند و حضور حداکثری و عاقلانه مردم در جامعه دو شاخصه‌ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا در جامعه دینی برای بقای حکومت و اصلاح امور، نیاز است آنها عاقلانه در صحنه حاضر شوند نه آنکه حضورشان از روی بی‌تفا‌وتی و یا ترس و زور باشد.

رئیس اندیشکده مطالعات راهبردی سیاست پژوهی ایران اسلامی بیان کرد: برای نشان دادن دست آوردهای انقلاب اسلامی نقش رسانه بسیار مهم است، استفاده از ابزاری چون مقایسه، بررسی مقیاسی و ‌موضوعی و بررسی شبهات و‌ سوالاتی که در بین عموم جامعه رخ می‌دهد، می‌تواند به روشنگری در جامعه کمک بسزایی کرده و سوالات ذهنی مردم را پاسخ دهد.

وی ادامه داد: بعد از تشکیل حکومت دینی، حفظ آن از اوجب واجبات است چرا که اسلام بدون حکومت مجموعه‌ای از احکام پراکنده است.

گودرزی با اشاره به حوادث اخیر در برخی از شهرهای کشور بیان کرد: جریان سازمان‌یافته که کاملا از بدنه مردم عادی جدا بود، بسیار سریع اقدام به تخریبی کردند که در طول ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه بود.

وی با تأکید بر اینکه باید جریان مطالبه‌گری راه انداخت، ادامه داد: در مواجهه با اغتشاش‌گر محدودیت‌هایی برای مقابله با این جریان ضد امنیتی انجام شد که توانست این جریان سازمان‌یافته را در مسیر خواسته‌های ناحق خود ناکام بگذارد، حال بعد از این ماجرا فضا برای نقد و بررسی این مصوبه باز است و دانشگاهیان و نخبگان و کارشناسان می‌توانند آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

این مسئول تأکید کرد: بی‌شک در کشور بن‌بستی وجود ندارد لذا باید ریشه مشکلات برای مردم به صورت دقیق تبیین و عنوان شود و ضمن روشنگری بر امیدبخشی هر چه بیشتر تاکید شود.

وی در خصوص نوع فعالیت مرکز اندیشکده مطالعات راهبردی سیاست پژوهی ایران اسلامی گفت: این مرکز درصدد حل مسائل کشور با استفاده از ظرفیت نخبگان و ارائه راهکار علمی و عملی در این باب است، اندیشکده‌ها در استان‌های مختلف شکل گرفته است.

گودرزی در پایان تأکید کرد: برای حل مشکلات کشور نیازمند پژوهش هستیم و باید به جمع‌ نخبگان میدان داده و ضمن عبور از کلی‌گویی به سمت گفتمان‌سازی رفت.

انتهای پیام
captcha