موقوفه درمانی بیدستان افتتاح می‌شود
کد خبر: 3859539
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
تا پایان سال؛

موقوفه درمانی بیدستان افتتاح می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: موقوفه درمانی بیدستان که خدمات تخصصی لیزردرمانی برای درمان بیماران دچار زخم بستر در شمال غرب کشور با اولویت معلولان را ارائه خواهد کرد، تا پایان سال افتتاح می‌شود.

کمک 100 میلیونی یک موقوفه به افراد بی‌بضاعت/ موقوفه درمانی بیدستان تا پایان سال افتتاح می‌شود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به لزوم توجه واقفان برای وقف در حوزه پزشکی و درمانی اظهار کرد: درحال حاضر بیمارستان وقفی در استان قزوین نداریم و تنها درمانگاه‌های در حوزه وقف در حال فعالیت است.

وی افزود: درمانگاه موقوفه «خزانه» در الوند در دو بخش درمانگاه و مرکز همودیالیز برای بیماران کلیوی به‌عنوان اولین مرکز همودیالیز موقوفه‌ای کشور در حال فعالیت است؛ همچنین موقوفه «آقا امینی» و «بیدستان» نیز از دیگر موقوفات حوزه درمان و پزشکی است.

حجت‌الاسلام مجیدی اعلام کرد: در دو سال گذشته از محل درآمدهای موقوفه آقا امینی که روی زمین آن یک بیمارستان خصوصی ساخته شده، قریب 100 میلیون تومان به بیماران بی‌بضاعت کمک شده است.

این مسئول در خصوص آخرین وضعیت درمانگاه تخصصی بیدستان نیز تصریح کرد: قرار است در این موقوفه یک مرکز تخصصی لیزردرمانی برای درمان بیماران دچار زخم بستر در شمال غرب کشور با اولویت معلولان ایجاد شود، همچنین در کنار آن درمانگاهی نیز برای اهالی منطقه بیدستان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: پروژه درمانی بیدستان با رقمی حدود دو میلیارد و 700 میلیون تومان در سه‌طبقه از طریق موقوفه چند صدساله «غازان ابن ارغوان» ساخته شده و ساختمان آن از بهمن‌ماه سال گذشته تکمیل شده و تمام تجهیزات نصب و آماده بهره وری است.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان و مسئولان استان در بازدیدهای صورت گرفته از این پروژه درمانی، ساختمان آن را از مدرن‌ترین ساختمان‌های درمانگاهی و با امکانات مناسب در استان اعلام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام مجیدی اضافه کرد: دو طبقه از این ساختمان سه طبقه به بحث خدمات‌دهی به مراجعان لیزردرمانی اختصاص خواهد یافت و طبقه اول نیز به‌صورت درمانگاه راه‌اندازی خواهد شد تا خدمات ویژه‌ای در این حوزه به اهالی بیدستان ارائه کند.

وی یادآور شد: تاکنون با گروه‌های مختلف پزشکی برای رسیدن به توافق در حوزه درمانگاه بیدستان صحبت و رایزنی شده است که به نتیجه نرسیدیم زیرا آن‌ها معتقد بودند منطقه بیدستان در اطراف قزوین ظرفیت این کار تخصصی و سنگین را ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: نگاه سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین این است که کار درمانی خیریه و کم‌ هزینه در این مرکز درمانی انجام شود از این رو برای تحقق این خواسته بعد از رایزنی‌های بسیار در نهایت با سازمان بهزیستی استان قزوین به نتیجه رسیدیم.

وی با اعلام اینکه این درمانگاه در سال جاری با همراهی سازمان بهزیستی استان قزوین راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر درگیر مجوز واگذاری آن به سازمان بهزیستی هستیم که این مجوز طولانی‌مدت و بیش از 10 سال خواهد بود و امیدواریم به‌زودی این مراحل به سرانجام برسد.

حجت‌الاسلام مجیدی یادآور شد: این درمانگاه درمانی به لحاظ سخت‌افزاری و بنا از محل درآمد موقوفه بیدستان با هدف خدمت‌رسانی به مردم به‌صورت آبرومندانه‌ای در استان ساخته شده است که امیدواریم به‌زودی شاهد استقرار گروه پزشکی بهزیستی و ارائه خدمات توسط آن‌ها باشیم تا بدین واسطه میزان اعتماد مردم افزایش‌یافته و آن‌ها به‌صورت ملموس شاهد خدمات حوزه اوقاف باشند.

انتهای پیام
captcha