ثبت‌نام ۴۸۷ نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در قزوین
کد خبر: 3859614
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

ثبت‌نام ۴۸۷ نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در قزوین

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارشناس قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از ثبت‌نام ۴۸۷ نفر از سطح استان قزوین در هجدهمین دوره آزمون‌های سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد و گفت: ثبت نام تا ۱۵ آذرماه ادامه خواهد داشت.

ثبت‌نام ۴۸۷ نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن/ ثبت‌نام ادامه داردمنیره مطهری، کارشناس قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: ثبت نام هجدهمین دوره آزمون‌های سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم‌زمان با سراسر کشور در استان قزوین نیز آغازشده است.

وی افزود: این آزمون در رشته‌های آزمون سراسری شامل حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، گروه معارف اهل بیت (ع) و آموزش‌های الکترونیکی خواهد بود.

مطهری با بیان اینکه هر داوطلب می‌تواند در هر گروه از رشته‌های آزمون، در یک رشته ثبت نام کند، گفت: شروع ثبت نام علاقه‌مندان از ۲۵ آبان ماه از طریق سایت www.quranedu.ir آغاز شده و تا پایان ۱۵ آذرماه ادامه دارد.

این فعال قرآنی اعلام کرد: این آزمون در ۲ دوره گذشته با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد اما در سال جاری طبق اعلام متولیان امر آزمون به همت معاونت قرآن و عترت اداره کل ارشاد اسلامی هر استانی به‌صورت مستقل برگزار خواهد شد.

وی تعداد ثبت نام کنندگان استان قزوین را چنین دانست: تا صبح روز سه‌شنبه پنجم آذرماه تعداد افراد ثبت نام شده در استان ۴۸۷ نفر است که بانوان ۴۱۹ نفر و آقایان ۶۸ نفر از این آمار ثبت نام کنندگان را شامل می‌شوند.

مطهری خاطرنشان کرد: بی‌شک آمار تعداد ثبت نام شوندگان این دوره از آزمون در روزهای آتی افزایش خواهد داشت.

وی آمار ثبت نام کنندگان سال گذشته که در اسفندماه برگزار شد را چنین اعلام کرد: در آزمون سال ۹۷ تعداد ۳۰۴۱ نفر شرکت داشتند که از این تعداد ۲۱۴۷ نفر در آزمون شرکت کرده و ۱۴۰۰ نفر نیز موفق به کسب نمره قبولی و دریافت گواهینامه شده‌اند. درصد قبولی شرکت‌کنندگان استان قزوین ۶۵ درصد نسبت به شرکت‌کنندگان بود.

کارشناس قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان عنوان کرد: زمان هجدهمین دوره آزمون‌های سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم روز پنج‌شنبه ۳ بهمن ماه خواهد بود و برای برگزیدگان این دوره از آزمون قرآنی هزاران جایزه نفیس شامل هدایای نقدی، سفرهای زیارتی و هدایای دیگر در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام
captcha