امامان جماعت منطقه باید در مدارس، نماز اقامه کنند
کد خبر: 3860134
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

امامان جماعت منطقه باید در مدارس، نماز اقامه کنند

گروه معارف ــ مسئول ستاد اقامه نماز کشور، با تاکید بر اینکه، امامان جماعتی که در منطقه حضور دارند باید در مدارس به اقامه نماز بپردازند، گفت: نماز را برای نسل گذشته پررنگ و نسل آینده را فراموش نکنیم و نسبت به نماز جدی باشیم.

امامان جماعت منطقه باید در مدارس، نماز اقامه کنندبه گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام لائینی، نماینده، ولی فقیه در مازندران امروز ششم آذرماه، در پنجمین اجلاسیه نماز مازندران، با بیان اینکه، دادن مسئولیت در اقامه نماز به دانش‌آموزان باید از برنامه‌های اقامه نماز مدارس باشد، گفت: تشکیل اتاق اندیشه‌ورزی از خود دانش آموزان، نظرسنجی از دانش‌آموزان درباره راه‌کار‌های افزایش علاقه دانش‌آموزان به اقامه نماز از دیگر روش‌های دعوت دانش‌آموزان به نماز است.

وی افزود: دانستن اینکه، نماز خوب است، لازم است؛ اما کافی نیست، ما باید به نماز با بهره‌گیری از نظرات دانش‌آموزان آرایش دهیم و آن را تزیین کنیم تا زمینه میل و رغبت دانش‌آموزان ایجاد شود.

قرائتی با بیان اینکه، نماز مختص اسلام نیست و در تمام ادیان از عیسی، موسی، شعیب، ابراهیم و سایر پیامبران نماز وجود داشت، تصریح کرد: نماز همانند دارویی است که از تمام بیماری‌ها جلوگیری میکند خدای حکیم برای نوزاد در بدن مادر شیر را قرار داده است که همه نیاز‌ها و کمبود‌های نوزاد را برطرف میکند و هر کمالی که بخواهیم در نماز وجود دارد.
وی افزود: در نماز «انتخاب» است (اگر این پیش نماز را قبول نداری پشت سرش نماز نخوان) «مردمی بودن» است (هرکس میتواند هرجای صف بایستد و نماز بخواند («عدالت» در نماز است (پیشنماز باید عادل باشد) «انتخاب راه» (اهدا الصراط المستقیم) «تغذیه» در نماز است (غذای حرام نماز را باطل میکند)
«نشاط» در نماز است و...
مسئول ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه، باید به نماز کودکان توجه ویژه شود، اظهار کرد: اقامه درست نماز، همه مشکلات ما را حل میکند.

وی با سفارش به مسئولان در زمینه اقامه نماز در مدارس، گفت: پیش نمازی کودکان نه شهرت در آن وجود دارد و نه ثروت، پس از خالصترین اعمال میباشد و باید همه تلاش خود را به‌کار ببندیم تا فریضه نماز به بهترین صورت در کودکان نهادینه شود.

قرائتی با اشاره به این موضوع که در ظهر عاشورا نماز امام حسین (ع) شکسته بود و در مدت زمان اقامه ۲ رکعت نماز ۳۰ عدد تیر به طرف ایشان پرتاب شد، گفت: نهضت عاشورا عزاداری و سینه‌زنی نیست، یکی از درس‌های مهم آن اقامه نماز اول وقت است، پس هرچه ایمان ما به خدا بیشتر باشد غیرخدا کوچکتر و فقیرتر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه، امامان جماعتی که در منطقه حضور دارند باید در مدارس به اقامه نماز بپردازند، گفت: نماز را برای نسل گذشته پررنگ و نسل آینده را فراموش نکنیم و نسبت به نماز جدی باشیم.

قطع مصاحبه زنده توسط امام (ره) در وقت اذان

این مفسر قرآن با بیان خاطر‌های از سید احمد خمینی، گفت: در اول انقلاب امام (ره) در حال مصاحبه زنده با خبرنگاران و صدا و سیمای دنیا بود که در بین صحبت‌هایش از حاج احمد پرسید: «اذان شده» که حاج احمد، گفت: بلی، و امام به اقامه نماز پرداخت و به خبرنگاران، گفت: «درست است که تمام دنیا در حال مشاهده مصاحبه هستند، ولی خدا بزرگتر از تمام موجودات است.»

وی افزود: تبلیغ چهره به چهره اثر بالایی دارد که در دستور کار قرار گیرد برای مثال؛ در مدارس، مدیر از دانش‌آموزان بپرسد مشکل چیست که نماز نمی‌خوانی و ریشه‌یابی کند تا بتواند راه حل آنرا پیدا کند.

قرائتی گفت: ما باید فکر کنیم چه کنیم که نسل ما نمازخوان شود؟ با بودن در عصر تکنولوژی کار سخت شده، ولی اجر آن نیز بیشتر است اگر بخواهیم نسل نو نماز بخواند باید خودمان پیش قدم باشیم.

این مفسر قرآن بیان کرد: در ادارات به جای عکس تکی مقام معظم رهبری، عکس آقا را در جمع دانش‌آموزان در حال نماز را بگذاریم، تا نمون‌های از ترویج فرهنگ نماز باشد.

وی افزود: به همان تعداد که پزشک اطفال در منطقه هست باید روحانی اطفال داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha