شیوه زندگی شهيدانه/ درسی از شهید مدافع حرم
کد خبر: 3860326
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

شیوه زندگی شهيدانه/ درسی از شهید مدافع حرم

گروه فرهنگی ــ حجت‌الاسلام سرلک گفت: شهیدانه زندگی کردن یعنی اگر کسی نسبت به چیزی اعتراض هم دارد گوش به فرمان و تسلیم فرمان ولی خدا باشد، روح چنین انسان‌هایی ممکن است در مقابل آماج ترکش تهمت‌ها قرار بگیرد اما آنها مجاهدت می‌کنند.

شهيدانه زندگی كردن يعنی چه؟

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمين علی سرلک خطیب و کارشناس دینی در مراسم چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «حمید سیاهکالی مرادی» که شب گذشته 7 آذر ماه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسن عسکری(ع) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دنیا با آخرت معنا پیدا می‌کند لذا انسان باید این مسئله که با این فرصت کم چگونه باید آخرت خود را بسازیم، مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: ذکر گفتن و یاد خدا در همه احوال از ملزومات زندگی دنیاست و آدمهایی که از ذکر خدا اعراض کنند معیشت تنگی خواهند داشت و این وعده خداوند است.

حجت‌الاسلام سرلک تصریح کرد: اگر قطره ناچیز زندگی دنیوی خود را به دریای بیکران آن دنیا وصل نکنیم بی‌شک جزو غافلان خواهیم بود زیرا غافلان جریان زندگی خود را تنها در این دنیا جستجو می‌کنند.

وی با بیان اینکه آدم‌هایی که به حیات واقعی رسیده‌اند کسانی هستند که لبیک به ندای حق گفته و زندگی خود را در مسیری که خداوند گفته قرار داده‌اند، گفت: در مقابل گروهی انگشت در گوشهای خود می‌گذارند تا صدای حق را نشنوند که آنها از ضرر کنندگان هستند.

این کارشناس دینی عنوان کرد: کسانی که خواهان رسیدن به حیات جاودان هستند به این نکته پی برده‌اند که باید وجود خود را قربانی مقصد حق کرده و شهیدانه زندگی کنند.

وی ضمن اشاره به سبک زندگی شهدا افزود: سبک زندگی شهید حمید سیاهکالی شهیدانه بود و جنس آن بیقراری نسبت به خداوند بود لذا همه تعلقات زندگی خود را نیز در مسیر الهی می‌خواست.

حجت‌الاسلام سرلک اضافه کرد: سبک زندگی آدمهای عاشق مانند زندگی امثال شهید سیاهکالی است و از پنجره مرور خاطرات آنها می‌توان فاصله خود را با این سبک زندگی یافت و آرزو کرد که شبیه آن شهید و انسان بی قرار شد.

وی با بیان اینکه چنین انسانی هر رفتارش معنا پیدا کرده و اجزای زندگیاش تصویر عاشقی واقع بینانه را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: هر چه از شهادت شهدا بگذرد گویی فطرت او با تمام مردم ارتباط برقرار می‌کند و راه را نشان می‌دهد.

این خطیب تأکید کرد: شهید کسی است که همه وجودش را برای خداوند هزینه کرده و شهیدانه زندگی می‌کند یعنی دل به یار و معبود می‌دهد و محور زندگیاش حضرت حق و خواسته‌های حضرت است.

وی با اشاره به اغتشاشات هفته گذشته در کشور گفت: مدیریت اشرافی در کشور به وجود آمده و منجر به احساس تبعیض در جامعه و بین اقشار مختلف مردم شده است، در اين فضا گرانی بنزین مانند جرقه‌ای موجب شد آتشی ایجاد شود و دشمن هم از این فرصت سوء استفاده كند.

حجت‌الاسلام سرلک تصریح کرد: دشمن مطمئن باشد ایران کوفه سال ۶۱ هجری نیست و مردم ولایت مدار ایران نیز مسلم ابن عقیل زمان و نایب امام زمان خود را را تنها نخواهند گذاشت.

وی ادامه داد: انسانی که شهیدانه زندگی میکند معیار دارد و شاخصی چون ولایت را تمام کننده می‌داند، چنین فردی در مناسبات حیات دنیوی ملاک و محوری چون ولی خدا دارد و آن را حجت خود می‌داند و معیار خود را براساس آن تنظیم می‌کند.

این کارشناس دینی تأکید کرد: شهیدانه زندگی کردن یعنی اگر کسی نسبت به چیزی اعتراض هم دارد گوش به فرمان و تسلیم فرمان ولی خدا باشد، روح چنین انسان‌هایی ممکن است در مقابل آماج ترکش تهمت‌ها قرار بگیرد اما آنها مجاهدت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم ریشه مدیریت اشرافی از بین برود، گفت: چنین مدیریتی مستضعفان را در محاسبات خود نمی‌بیند و فشار اقتصادی و جنگهای فرسایشی را بر مردم تحمیل می‌کند.

حجت‌الاسلام سرلک خاطرنشان کرد: دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم بدون نگاه خدا فایده‌ای ندارد چرا که چنین انسانی روز به روز از انسانیت دور و تنهاترمی‌شوند در حقیقت کسی که خدا ندارد هیچ ندارد.

این خطیب دینی در پایان عنوان کرد: شوق رسیدن به خدا انسان را از زندگی اجتماعی دور نمی‌کند از این رو باید تلاش کنیم مثل شهید سیاهکالی نوع زندگی خود را انتخاب و مطیع ولی فقیه باشیم.

انتهای پیام
captcha