معرفی امام جمعه جدید خرم‌آباد
کد خبر: 3860757
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

معرفی امام جمعه جدید خرم‌آباد

گروه اجتماعی ــ حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، به‌عنوان نماینده جدید ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد معرفی می‌شود.

معرفی امام جمعه جدید خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، به‌عنوان نمانیده جدید ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، جایگزین حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی می‌شود.

وی سال 1345 در خرم‌آباد دیده به جهان گشود و با توجه به علاقه وافری که به علوم دینی داشت در سال 1359 وارد حوزه علمیه شد و طی 14 سال درس خارج فقه و اصول از اساتید بنامی همچون آیات عظام مکارم شیرازی، میرزا جواد آقا تبریزی، وحید خراسانی، سبحانی و... کسب فیض کرد.

وی علاوه‌ بر مدرک سطح 4 حوزه، دارای مدرک کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه علامه طباطبایی در سال 1374 و  دکترای کلام از دانشگاه قم در سال 1378 است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه قم است و تاکنون نیز چندین جلد کتاب و مقاله به رشته تحریر درآورده است.

امام جمعه جدید خرم‎آباد چهارشنبه، سیزدهم آذر وارد خرم‎آباد می‎شود و صبح پنج‌شنبه، چهاردهم آذر ضمن حضور در گلزار شهدای شهر خرم‎آباد، در جلسه شورای اداری لرستان شرکت می‎کند و در عصر همان روز نیز با جمعی از طلاب لرستانی دیدار خواهد داشت و در روز جمعه، پانزدهم آذر نیز مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌‎آباد برگزار می‎شود.

حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه سابق شهر خرم‌آباد نیز در خطبه‌های نماز جمعه مورخه هشتم آذر با مردم لرستان خداحافظی و اعلام کرد که رهبر معظم انقلاب با کناره‌گیری وی از این مسئولیت موافقت کرده‌اند.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام آقای سیداحمد شاهرخی دامت افاضاته

نظر به پایان مسئولیت جناب حجت‌الاسلام میرعمادی و با تشکر و قدردانی از زحمات ایشان در این سال‌ها، جنابعالی را که خود برخاسته از میان همان مردم و شناخته‌شده و متعلق به آن منطقه می‌باشید به نمایندگی خود در استان لرستان و امامت جمعه‌ شهر خرم‌آباد منصوب می‌کنم.

خاطره وفاداری صادقانه‌ مردم شجاع آن استان به انقلاب و نظام اسلامی و راه مستقیم امام بزرگوارهرگز از ذهنیت کشور و ملت زدوده نخواهد شد.

حضور جنابعالی ان‌شاءالله باید به تقویت این ایمان خالص و حمایت از جوانان مؤمن و ایجاد فضای سلامت معنوی و محبت اسلامی بینجامد.بهره‌گیری از فرزانگان حوزه و دانشگاه توصیه مؤکد اینجانب است.

توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

سیّدعلی خامنه‌ای

انتهای پیام
captcha