۱۲۳ مدرسه در قزوین نمازخانه ندارد
کد خبر: 3860831
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

۱۲۳ مدرسه در قزوین نمازخانه ندارد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین با بیان اینکه از بین ۱۲۳۳ ساختمان آموزشی در استان ۵۷۸ مدرسه دارای نمازخانه است، گفت: ۱۲۳ مدرسه از نمازخانه و حداقل مکان اقامه نماز محروم هستند و ۱۳ کانکس نیز در استان داریم که نماز در آن اقامه می‌شود.

اقامه نماز در 97 درصد مدارس استان قزوین/123 مدرسه نمازخانه ندارد

به گزارش ایکنا از قزوین، پنجمین اجلاس استانی نماز و مدرسه قزوین، با حضور مسئولان کشوری و استانی، صبح امروز، یکشنبه، ۱۰ آذرماه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت خود را شروع کرد.

خیرالله رحمانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین، در این نشست با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین اولویت مدارس و نظام آموزش‌وپرورش است، اظهار کرد: شعار اجلاس بیست و هشتم نماز «نماز و مدرسه» است چراکه اگر طالب آینده سعادتمند در جامعه هستیم راه آن از مدرسه می‌گذرد.

وی افزود: اگر به دنبال آن هستیم که دانش‌آموزان بر اساس هدف محوری سند تحول تربیت و به سمت مراتبی از حیات طیبه رهنمون شوند باید به تربیت تمام ساحتی در مدارس توجه کنیم.

رحمانی مهم‌ترین ساحت سند تحول را ساحت دینی و اعتقادی دانست و ادامه داد: مدارس باید مزین به نمازخوانی شود زیرا اگر به دنبال رساندن فرزندان خود به مراتبی از حیات طیبه هستیم باید به مدارس توجه جدی داشته و در مدرسه فضایی برای اقامه نماز ایجاد شود ازاین‌رو لازم است همه ظرفیت‌ها بسیج شده تا دانش‌آموزان تمام ساحتی تربیت شوند.

وی در خصوص عملکرد آموزش‌وپرورش استان در حوزه نماز و تربیت دینی اعلام کرد: در طرح آموزش عملی نماز ۱۲۲ هزار دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند همچنین حدود ۱۸ هزار نفر در طرح تقلید و مرجع شناسی و جشن شکوفایی شرکت داشتند.

این مسئول با بیان اینکه از بین ۱۲۳۳ ساختمان آموزشی در استان ۵۷۸ مدرسه دارای نمازخانه است، گفت: ۱۲۳ مدرسه از نمازخانه و حداقل مکان اقامه نماز محروم هستند و ۱۳ کانکس نیز در استان داریم که نماز در آن اقامه می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین ادامه داد: در ۹۷ درصد مدارس نماز اقامه می‌شود که ۸۱ درصد توسط ائمه جماعت فرهنگی و ۱۹ درصد توسط ائمه جماعت روحانی نماز اقامه می‌شود.

رحمانی در پایان بیان کرد: در ۷۰ درصد از مدارس استان از حضور ائمه جماعت محروم هستیم لذا نیاز است حوزه علمیه نسبت به این موضوع و اعزام طلابی توانمند به مدارس اقدام کند.

به گزارش ایکنا، در ادامه این برنامه از فعالان حوزه نماز در سطح آموزش‌وپرورش و ادارات استان قزوین تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha