نمایشگاه قرآن پس از چندسال وقفه در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: 3860841
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

نمایشگاه قرآن پس از چندسال وقفه در قزوین برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل ارشاد استان قزوین با اشاره به وقفه چندین ساله در برگزاری نمایشگاه قرآن، گفت: این نمایشگاه از ۱۱ دی‌ماه در مسجد امام حسن عسکری با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان برگزار می‌شود.

بعد از وقفه چند ساله؛ نمایشگاه قرآن در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از قزوین، محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در صحن علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته، 9 آذرماه برگزار شد، بیان کرد: شورای شهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با داشتن دغدغه مشترک در حوزه فرهنگی می‌توانند اقدامات خوبی در عرصه فرهنگی رقم بزنند.

وی افزود: دغدغه‌های اصلی ما به دو بخش فعالیت‌های زیربنایی و فعالیت‌های فرهنگی و برنامه‌ای به نگاه کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود، امیدواریم با اجرایی‌شدن آن‌ها به اهداف خوبی دست پیدا کنیم.

اسماعیلی بیان کرد: یکی از اقدامات زیربنایی ایجاد گذر فرهنگ و ارشاد برای توسعه کسب‌وکار فرهنگی و اقتصادی هنر است، تلاش داریم در مکان مناسب مجموعه‌ای را فراهم کنیم و فضای مشخصی را به‌عنوان گذر فرهنگ تأسیس کنیم.

وی افزود: مجموعه تئاتر شهر یکی دیگر از اقدامات زیربنایی است که از سوی شورای شهر قزوین کلید خورده و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که جای تقدیر دارد، ما نیز در بخش تجهیزات می‌توانیم کمک کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: تئاتر شهر یک سری کار اداری دارد که باید انجام شود تا در اختیار هنرمندان قرار بگیرد، خانه هنرمندان از دیگر موارد مشترک بین این اداره کل و شهرداری است که در حال طی مراحل ثبت نهایی است و فقط نحوه و روند فعالیت و مدیریت آن باید مشخص شود.

وی با اشاره به احداث تالار شهر فرهنگ و هنر تأکید کرد: این مجموعه یکی از کارهای عمرانی است که ده سال است در دست احداث است و تاکنون ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما به‌صورت جدی در حال پیگیری است و مشکل کمبود اعتبار دارد.

اسماعیلی بیان کرد: زمینی پشت اداره کل فرهنگ و ارشاد وجود دارد که در حال حاضر به پارکینگ تبدیل شده است می‌توانیم این محل را به نمایشگاه دائمی کتاب، نمایشگاه فرهنگی یا بازارچه فرهنگ و هنر تبدیل کنیم، زیرگذر میدان مینودر نیز محلی برای نمایشگاه و فعالیت فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به وقفه چندین ساله در برگزاری نمایشگاه قرآن کریم، بیان کرد: نمایشگاه قرآن کریم بعد از مدت‌ها از ۱۱ دی‌ماه در مسجد امام حسن عسکری با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان برگزار می‌شود که نیمی از آن تأمین‌ شده و امیدواریم شورای اسلامی شهر نیز در این خصوص همکاری کند.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های شاخص برگزاری جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی است که در قالب‌های مختلفی ازجمله عکس نوشت، گرافیک، تیزر و کلیپ به‌صورت ملی برگزار می‌شود، در حال حاضر در مرحله ثبت‌نام است و اختتامیه آن ۲۶ بهمن‌ماه در قزوین برگزار می‌شود.

اسماعیلی یادآور شد: اردیبهشت‌ماه سال آینده نیز هفته فرهنگی قزوین در برج آزادی پایتخت برگزار و فرهنگ و هنر استان قزوین به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تأکید کرد: جشنواره فیلم ملی یادگار با موضوع میراث فرهنگی نیز با همکاری وزارت میراث فرهنگی در قزوین برگزار می‌شود، استان قزوین به دلیل ظرفیت بالای میراث فرهنگی میزبان این جشنواره شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: رصدخانه فرهنگی یکی از اقدامات ارزشمندی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد طرح رصدخانه نوشته و به‌زودی فعال خواهد شد، با راه‌اندازی رصدخانه فرهنگی امیدواریم سند فرهنگی و اجتماعی خوبی در قالب سند دائمی فرهنگی استان تدوین شود.

اسماعیلی در پایان گفت: جایزه ملی عارف در بخش تصنیف ایرانی، اهدا نشان دبیرسیاقی، راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا، تجلیل از نام‌آوران فرهنگ و هنر و احداث موزه خوشنویسی از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

انتهای پیام
captcha