مراجعه بیش از 15 هزار نفر به اورژانس در اثر آلودگی هوا
کد خبر: 3860935
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

مراجعه بیش از 15 هزار نفر به اورژانس در اثر آلودگی هوا

گروه سلامت ــ سازمان اورژانس کشور از مراجعه بیش از 15 هزار نفر در اثر آلودگی هوا به مراکز و پایگاه‌های اورژانس به دلیل بروز مشکلات قلبی و تنفسی خبر داد.

مراجعه بیش از 15 هزار نفر در اثر آلودگی هوا به اورژانس/ توصیه‌های سلامت برای شهروندانبه گزارش ایکنا؛ اورژانس کشور از مراجعه بیش از ۱۵ هزار نفر در اثر آلودگی هوا به مراکز و پایگاه‌های اورژانس کشور خبر داد.

براساس این گزارش، شش هزار و ۹۷۶ نفر در تهران، دو هزار و ۳۷۲ نفر در خراسان رضوی و دو هزار و ۱۲۴ نفر در اصفهان، هزار و ۱۳۹ نفر در آذربایجان غربی در اثر مشکلات قلبی و تنفسی به اورژانس مراجعه کرده‌اند.

در استان البرز ۹۸۰ نفر، مرکزی ۵۳۴ نفر و قزوین نیز ۵۱۳ نفر در اثر مشکلات تنفسی و آلودگی هوا به مراکز و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کرده‌اند.
 
در همین راستا سازمان اورژانس به مردم توصیه کرد تا از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شده خودداری کنند و تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی‌‎مورد در معابر شهری اجتناب و سفر‌های غیر ضروری را در سطح شهر حذف کنند.

اورژانس همچنین به بیماران قلبی، تنفسی و مبتلا به آسم توصیه کرد تا در فضا‌های باز فعالیت نکرده و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کنند و در خانه به استراحت بپردازند.

ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده، سرعت ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می‌دهد، لذا به شهروندان توصیه می‌شود حتی‌المقدور کودکان را در منزل نگه‌ داشته و در‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه‌ دارند.

همچنین تمامی ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن، پیاده‌روی و سایر فعالیت‌های ورزشی هوازی به‌ویژه در اوایل صبح خودداری کنند.

اورژانس همچنین به عموم شهروندان توصیه کرد، به اندازه کافی آب نوشیده تا با شست‌وشوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهند. همچنین مصرف شیر، میوه و سبزیجات را افزایش داده و تنقلات کم ارزش مانند چیپس، پفک و نوشابه‌های گاز دار را کاملا حذف کنند.

افرادی که در فضای باز فعالیت دارند پیش از صرف غذا دست‌ها و دهان خود را به صور کامل شست‌وشو داده و پس از مراجعت به منزل حتما دوش بگیرند.
انتهای پیام
captcha