۶۰ هزار دانش‌آموز خویی در طرح «پیوند مدرسه و مسجد» شرکت می‌کنند
کد خبر: 3861255
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰

۶۰ هزار دانش‌آموز خویی در طرح «پیوند مدرسه و مسجد» شرکت می‌کنند

گروه فرهنگی ــ مدیر آموزش و پرورش خوی گفت: طرح «پیوند مدرسه و مسجد» با مشارکت بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز در ۴۰۰ مدرسه خوی اجرا می‌شود.

۶۰ هزار دانش‌آموز خویی در طرح « پیوند مدرسه و مسجد » شرکت می‌کنندلطف‌الله حسینعلی‌زاده، رئیس اداره آموزش و پرورش خوی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اجرای طرح « پیوند مدرسه و مسجد » در خوی با هدف اشاعه نماز بین دانش‌آموران اظهار کرد: این طرح با مشارکت بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز در ۴۰۰ مدرسه خوی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور در مساجد نیز مانند حضور در مدارس در شکل‌‌گیری شخصیت دانش‌آموزان موثر است، افزود: متاسفانه امروزه پیوند بین دانش‌آموزان با مساجد کم‌رنگ شده که با اجرای این طرح امید است ارتباط و پیوند جوانان و نوجوانان با مساجد بیشتر شود.

رئیس اداره آموزش و پروش خوی با بیان اینکه نمازخانه مدارس به عنوان ویترینی برای جذب دانش‌آموزان به انجام اعمال عبادی از جمله نماز است، ادامه داد: برای این منظور ۳۵۰ باب نمازخانه در مدارس خوی شاداب‌سازی و به صورت خلاقانه و هنری تزئین شده‌اند.

وی با بیان اینکه همچنین ۲۰۰ باب نمازخانه در مدارس این شهرستان ساخته شده است، تصریح کرد: همان‌طور که طبق احادیث، نماز انسان را از انجام گناه بازمی‌دارد هر چقدر دانش‌آموزان به خواندن نماز و قرآن تشویق و راغب شوند آسیب‌های اجتماعی هم در جامعه کاهش خواهد یافت.

حسینعلی‌زاده با اشاره به نقش مهم معلمان در این طرح عنوان کرد: معلمان می‌توانند به عنوان مشوق، دانش‌آموزان را برای حضور در مساجد ترغیب کنند و در همین راستا نقش معلمان در این ارتباط تقویت شود.

انتهای پیام
captcha