چابهار به قطب گردشگری دریایی تبدیل می‌شود
کد خبر: 3861686
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

چابهار به قطب گردشگری دریایی تبدیل می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: سواحل مکران و قلبش بندر چابهار ظرفیت‌های منحصر به فردی دارد و با وجود هوای معتدل بهاری‌اش در فصل زمستان، می‌تواند به قطب گردشگری دریایی کشور تبدیل شود.

علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: توریسم و گردشگری امروزه به یک صنعت بزرگ تبدیل شده و می‌تواند حتی در شرایط تحریم، ارزآوری برای کشور به‌همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: استان سیستان‌وبلوچستان از ظرفیت‌های گردشگری بسیاری برخوردار است که از آن‌جمله می‌توان به شهر سوخته سیستان در شمال و بندر چابهار در جنوب اشاره کرد که می‌تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: سواحل مکران و قلبش بندر چابهار ظرفیت‌های منحصر به فردی دارد و با وجود هوای معتدل بهاری‌اش در فصل زمستان، می‌تواند به قطب گردشگری دریایی کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم هوشمند و هدفمند از درآمدهای گردشگری برای توسعه زیرساخت استفاده کنیم، منطقه چابهار قطب گردشگری می‌شود. چابهار نه‌تنها ظرفیتی توسعه‌ای برای محلی‌هاست که با توجه به موقعیت استراتژیک و دسترسی‌هایش، ظرفیتی ملی و چه بسا بین‌المللی به‌حساب می‌آید.

جلالزایی گفت: سال ۹۹ اولین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار برگزار خواهد شد که این اجلاس دستاوردهای زیادی به‌همراه خواهد داشت. هدف این اجلاس گردشگری و تجاری است و مهمترین آیتم آن مراودات اجتماعی است که فرهنگ کشورهای حاشیه اقیانوس هند را به هم معرفی کند.

وی اظهار کرد: ایران با یک سوم جمعیت دنیا از طریق حاشیه اقیانوس هند هم‌ مرز است و این استان مبدأ ورودی بسیاری از گردشگرانی است که قصد دارند وارد کشور شوند که این امر ظرفیت‌های خوبی را در سیستان و بلوچستان ایجاد خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر این برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار باعث معرفی جاذبه‌های خاص سیستان و بلوچستان به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به دنیا خواهد شد.

جلالزایی همچنین به کمپین گردشگری «سیستان را ببینیم، بلوچستان را بشنویم» اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی این کمپین گردشگری، براساس آمار بدست آمده از مکان‌های اقامتی و ناوگان حمل ونقل زمینی و هوایی، سبب رشد گردشگری این استان شده است.

وی تصریح کرد: کمپین گردشگری برای نخستین بار با شعار سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم در استان راه‌اندازی شد و تاکنون در پنج استان کشور شامل یزد، خراسان شمالی، اصفهان، تهران و قزوین کار خود را آغاز کرده که با استقبال بی‌نظیری روبرو بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: براساس آمار بدست آمده از ظرفیت هتل‌های سیستان و بلوچستان، حمل و نقل و پایانه‌های استان، فرودگاه‌ها و غیره حضور گردشگران پس از راه‌اندازی این کمپین‌ها در استان رشد خوبی داشته است.

انتهای پیام
captcha