برپایی نماز جماعت با هدف پرورش روحیه تعبد الهی در مدارس اردبیل
کد خبر: 3861761
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

برپایی نماز جماعت با هدف پرورش روحیه تعبد الهی در مدارس اردبیل

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ برگزاری نماز جماعت از جمله برنامه‌های تاثیرگذار معنوی در مدارس برای تربیت دینی دانش‌آموزان است که پرورش روحیه تعبد الهی از جمله اهداف آن است.

برپایی نماز جماعت با هدف پرورش روحیه تعبد الهی در مدارس اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدغلامحیسن خلیلی موسوی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل،  13 آذرماه در جلسه هماهنگی پیش اجلاس نماز در اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، با اشاره به تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر ترییت نسلی مومن و انقلابی، اظهار کرد: براساس ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برگزاری نماز جماعت از جمله برنامه‌های تاثیرگذار معنوی در مدارس برای تربیت دینی دانش‌آموزان است.

وی افزود: برنامه‌های آموزش و پرورش استان اردبیل در حوزه نماز با هدف پرورش روحیه تعبد الهی، التزام عملی به احکام و آداب اسلامی، تزکیه و تهذیب نفس و رشد فضایل، مکارم اخلاقی و استفاده از روش‌های تربیتی صحیح در تربیت دینی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به برگزاری برنامه‌های پیش اجلاس نماز در مدارس استان، گفت: با توجه به تاثیر برنامه‌های معنوی در تسریع حرکت رو به رشد و تربیت دینی آینده‌سازان ایران اسلامی، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان، ائمه جمعه، استاندار و فرمانداران نواحی و مناطق و ستاد اقامه نماز استان، پیش اجلاس‌های نماز در نواحی و مناطق استان اردبیل در حال برگزاری است.

خلیلی موسوی با اشاره به ابلاغ وزیر آموزش و پرورش در خصوص برگزاری پیش اجلاس‌های نماز قبل از برگزاری اجلاس سراسری نماز در سراسر کشور، بیان کرد: هدف اصلی از اجرای پیش اجلاس نماز، جریان‌سازی فرهنگی در مدارس، نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: ترویج فرهنگ نماز در اولویت معاونت پرورشی و فرهنگی است و برگزاری پیش اجلاس‌های نماز در جهت توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت در مدارس استان برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام
captcha