معافیت مالیاتی هنرمندان با درآمد بالا، از مصادیق بی‌عدالتی است
کد خبر: 3861904
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

معافیت مالیاتی هنرمندان با درآمد بالا، از مصادیق بی‌عدالتی است

گروه فرهنگی ــ امام جمعه موقت اصفهان گفت: اینکه کارگری با یک یا دو میلیون درآمد مالیات پرداخت کند و هنرمندان و بازیگران با درآمدهای میلیونی از پرداخت آن معاف باشند، از مصادیق بی‌عدالتی است.

معافیت مالیاتی هنرمندان از نظر روانی و اعتماد مردم سوال برانگیز استحجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص طرح معافیت مالیاتی هنرمندان، گفت: اینکه کارگری با یک یا دو میلیون درآمد مالیات پرداخت کند و هنرمندان و بازیگران با درآمدهای میلیونی از پرداخت آن معاف باشند، یکی از مصادیق بی‌عدالتی است.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) در نامه‌ای که به مالک اشتر نوشتند، فرمودند: «مالیات را از ضعفا کمتر بگیر و از کسانی که توانایی پرداخت آن را دارند بیشتر». مالیات هم جزو قوانین شرعی و هم جزو قوانین کشوری است و من از شیوه تفکر بعضی آقایان تعجب می‌کنم؛ کارگری با درآمد خیلی پایین مالیات می‌پردازد و بازیگری با درآمدی بسیار بالا از پرداخت آن معاف است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: در مقابل این موضوع مجلس به‌عنوان یک مرکز تصمیم‌گیری باید واکنش نشان دهد، مالیات برای هر کس به نسبت توانش باید پرداخت شود. بعضی از هنرمندان درآمدهای بسیار خوبی دارند و باید مالیات هم بپردازند.

رهبر گفت: از طرف دیگر، فرارهای مالیاتی نیز در کشور ما زیاد است و کسانی هستند که با درآمدهای بسیار کلان، مالیات را پرداخت نمی‌کنند. ما که می‌خواهیم عدالت اجتماعی را مستقر کرده و الگوی حکومت‌مان امیرالمؤمنین علی(ع) باشد در مورد بنزین یک جور اشتباه می‌کنیم و در مورد مالیات هم یک جور دیگر.

وی گفت: این معافیت مالیاتی غیر از اینکه از نظر اقتصادی اشتباه است، از نظر اجتماعی، روانی و اعتماد عمومی هم سؤال برانگیز است و این سؤال باید پاسخ داده شود.

انتهای پیام
captcha