امام حسن عسکری(ع) جامعه را برای پذیرش امام غایب مهیا کردند
کد خبر: 3861919
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

امام حسن عسکری(ع) جامعه را برای پذیرش امام غایب مهیا کردند

گروه معارف ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: اقدامات امام حسن عسکری(ع) موجب شد تا شیعه برای قرارگیری تحت لقای امام غایب آمادگی پیدا کند و در حقیقت این آمادگی ازجمله دستاوردهای امام حسن عسکری(ع) در دوران امامتشان است.

امام حسن عسکری (ع) جامعه را برای پذیرش امام غایب مهیا کردندابومحمد حسن‌بن‌علی عسکری (ع) یازدهمین امام شیعیان سال ۲۳۱ یا ۲۳۲ هجری قمری چشم به جهان گشود. ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارشان در سال ۲۵۴ به امامت رسیدند. سال‌های امامت ایشان در شهر سامرا و غالباً تحت کنترل شدید خلفای عباسی سپری شد. به‌نحوی‌که ارتباط آن حضرت با شیعیان بسیار محدود و تنها به‌وسیله وکیلان خاص آن حضرت بود. دوران امامت اين امام همام دوران خاص و ويژه‌ای‌ بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين سید مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: آشنایی جریان شیعه با مدیریت امام معصوم در دوران غیبت یکی از رسالت‌هایی است که امام حسن عسکری (ع) در دوران امامت خود در جامعه شیعی به یادگار گذاشتند و در حقیقت جامعه را آماده و اطلاع‌رسانی کردند.

وی ادامه داد: با این رفتار مردم آن دوران کم‌کم عادت کردند در جامعه با امامی که در ظاهر غایب است زندگی کرده و اوامر امام (ع) را در جامعه ساری و جاری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: امام حسن عسکری (ع) در دوران امامتشان در پادگان و محل تمرکز نظامیان آن دوران تحت نظر بودند که همین امر موجب عدم تردد و ارتباط ایشان با مردم شد بدین واسطه مردم آگاهی و آمادگی پیدا کردند که امام در جامعه وجود دارد و نمی‌توان با او مرتبط بود.

حجت‌الاسلام مجیدی بيان کرد: امام حسن عسکری (ع) همین مسیر را برای حضرت مهدی (عج) پیش بردند و کمتر کسی تا سن پنج‌سالگی با فرزندشان ارتباط داشت و این باعث شد تا شیعه برای قرارگیری تحت لقای امام غایب آمادگی پیدا کند و در حقیقت این آمادگی ازجمله دستاوردهای امام حسن عسکری (ع) در دوران امامتشان است.

وی ادامه داد: بصیرت افزایی جریان شیعه و آگاه‌سازی مردم از دیگر رسالت‌های که ائمه اطهار (ع) بود تا آن‌ها پای امام زمان خود بایستند، 11 امام معصوم (ع) برای طرفداران مکتب خود خون دادند و دیگر بنا نیست که آن بزرگواران خون دهند؛ امام حسن عسکری (ع) مسیر جدیدی را آغاز کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: امروز باور و اعتقاد جامعه به برکت وجود امام زمان (عج) افزایش داشته و شیعه تلاش کرده پای امام زمان (عج) خود بایستد و در حقیقت خیلی صریح می‌توان گفت گذشت آن دورانی که ائمه اطهار (ع) برای حیات شیعه خون می‌دادند بلکه امروز این مردم هستند که باید برای رهبری و مدیریت امام زمان خود فداکاری و ایثار کنند.

انتهای پیام
captcha