استقبال مردم از فراخوان انتقال خون/ ذخایر خونی به میزان مطلوب رسید
کد خبر: 3862029
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
حاجی بیگی گفت:

استقبال مردم از فراخوان انتقال خون/ ذخایر خونی به میزان مطلوب رسید

گروه سلامت ــ سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به استقبال مردم از فراخوان این سازمان برای جبران کاهش ذخایر خون در پی فصل سرما، از وضعیت کنونی مطلوب این ذخایر خبر داد.

مردم از فراخوان انتقال خون استقبال کردند/ ذخایر خونی به وضعیت مطلوب رسیدبشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه مردم از فراخوان این سازمان در پی کاهش ذخایر خون کشور که طی هفته‌های گذشته اعلام شده بود، استقبال مناسبی کردند، گفت: خوشبختانه ذخایر خون کشور در پی حضور اهداکنندگان در مراکز انتقال خون کشور به میزان لازم رسیده و در حال حاضر در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد.

وی افزود: این وضعیت مطلوب به معنی بی نیازی به خون نیست، چرا که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مانند پلاسما، پلاکت و گلبول خون فشرده به دلیل گسترش مراکز جراحی در کشور و نیاز روزانه آن‌ها به خون همیشگی است.

حاجی بیگی یادآور شد: سالانه کشور به ۲.۵ میلیون واحد خون نیاز دارد و خوشبختانه همیشه بسیار بیشتر از این میزان، خون در مراکز خونی کشور اهدا می‌شود.

وی یادآور شد: کاهش ذخایر خونی در پی فصل پاییز و زمستان هر سال سابقه داشت، چرا که مردم کمتری به دلیل سرما یا ابتلا به بیماری‌ به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون بیان کرد: هر کیسه خون جان سه نفر را نجات می‌دهد، ضمن اینکه هر یک از فرآورده‌های خونی که از یک کیسه خون استخراج می‌شود، در نجات جان بیماران دیگر کاربرد دارد. پلاسمای استخراج شده در درمان بیماران هموفیلی، پلاکت مورد نیاز بیماران سرطانی و گلبول قرمز خون فشرده نیز در نجات جان مصدومین حوادث رانندگی، جراحی‌ها، زنان باردار و نوزادان نارس کاربرد دارد.

وی سن اهدای خون را حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال اعلام کرد و گفت: این افراد با داشتن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی به مراکز انتقال خون مراجعه و به صف اهداکنندگان خون بپیوندند.
انتهای پیام
captcha