مدارس خراسان‌شمالی به کاشی نماز مزین می‌شوند
کد خبر: 3862652
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

مدارس خراسان‌شمالی به کاشی نماز مزین می‌شوند

گروه فرهنگی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: به منظور ترویج فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان، سردر مدارس نوساز استان با کاشی‌کاری آیات و یا احادیثی در خصوص نماز زینت داده می‌شود.

مدارس خراسان‌شمالی به کاشی نماز مزین می‌شوندبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان، محمد اکرامی‌فر، معاون پرورشی و فرهنگی این اداره کل با بیان اینکه اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مامور به اجرای این طرح شده، گسترش فرهنگ نماز و قرآن را ۲ اولویت محوری آموزش و پرورش خواند و اظهار کرد: این اقدامات نیز با هدف ترویج فرهنگ این واجب الهی و ترغیب آینده سازان کشور به اهمیت برپای داشتن نماز صورت می گیرد. 

وی افزود: اکنون فریضه نماز جماعت در ۲ هزار آموزشگاه خراسان شمالی برگزار می شود که امامت آن را در برخی از مدارس روحانیان و در بعضی نیز همکاران فرهنگی برعهده دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی گفت: برای مفروش کردن نمازخانه ها و تامین مهر و سجاده مورد نیاز مدارس شهرستانی با اداره نوسازی هماهنگی شده و تلاش داریم که اگر مشکلی در زمینه ساخت نمازخانه ها وجود دارد، برطرف شده و البته در این مسیر از ظرفیت تشکل های دانش آموزی، حوزه های علمیه، امامان جمعه و روحانیت نیز بهره خواهیم برد.

اکرامی‌فر با اشاره به کمبود روحانی برای اقامه نماز در مدارس استان، افزود: هم اینک ۳۵۰ روحانی ما را در برپایی نماز در مدارس همراهی می کنند که ۶۳ نفر همکار فرهنگی هستند و علاوه بر آن ۱۱۸ نفر طلبه نیز در این امر مشارکت دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی گفت: از معرفی روحانیان توسط حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی استقبال می کنیم و حتی در برنامه داریم تا از حضور روحانیانی که امامت نماز جماعت ادارات را عهده دار هستند، به صورت یک روز در هفته، در مدارس نزدیک به آن ادارات، بهره مند شویم.

اکرامی‌فر با اشاره به کمبود فضای نمازخانه در مدارس استان نیز افزود: برای مدارس نوساز مشکلی در این زمینه وجود ندارد ولی برای مدارس قدیمی، قرار است با اختصاص بودجه نمارخانه های مستقلی ایجاد شود چرا که برپایی نماز در فضای کلاسی چندان شایسته نیست.

۱۶۵هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب مدرسه زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.  

انتهای پیام
captcha