انتشار کتاب دینی با کمک مالی اتحادیه اروپا در بیشکک
کد خبر: 3863176
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

انتشار کتاب دینی با کمک مالی اتحادیه اروپا در بیشکک

گروه بین‌الملل ــ کتاب «گفت‌وگوهای سازنده در حوزه دین و دموکراسی» با کمک مالی اتحادیه اروپا در بیشکک، پایتخت قرقیزستان چاپ و منتشر شد.

به گزارش ايكنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنیاد توسعه فرهنگ معنوی «ایمان» قرقیزستان در چارچوب طرح پژوهشی «گفت‌وگوهای سازنده در حوزه دین و دموکراسی» با مشارکت مؤسسه «اینترنشنال آلرت»( InternationalAlert) و با کمک مالی اتحادیه اروپا نتایج این تحقیق را در قالب کتابی با همین عنوان در 113 صفحه در بیشکک منتشر کرده است.

در این کتاب موضوعاتی همچون اسلام‌هراسی واقعی و تخیلی در بیشکک، دلایل، انواع و عوامل اسلام‌هراسی، عوامل برداشتی که شهروندان بیشکک از دین اسلام دارند، دیدگاه‌های مسلمانان متدین قرقیزستان درباره وضعیت اسلام در این کشور، ارزش‌های ملی قرقیزی؛ عاملی هویت‌ساز، زبان‌های دولتی و رسمی و آداب و رسومی که باعث وحدت و همبستگی مردم قرقیزستان می‌شود، بررسی شده است.

بخش دیگری از کتاب نیز به نقش رسانه‌های گروهی در انعکاس مسائل دینی و ایجاد گفت‌وگوهای سازنده در حوزه دین و دموکراسی و تأثیرگذاری مراکز دینی در تصمیم‌گیری ارگان‌های مدیریت‌های محلی قرقیزستان با تأکید بر استان‌های چوی و تالاس (تَراز) این کشور اختصاص یافته است.

انتهای پیام
captcha