آغاز مرمت آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) قزوین
کد خبر: 3864247
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

آغاز مرمت آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) قزوین

گروه اجتماعی ــ ساماندهی و مرمت ضلع شمال غربی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) قزوین با مشارکت هیات امنای امامزاده و میراث فرهنگی آغاز شده است.

آغاز مرمت آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، احسان نورانی سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز ساماندهی و مرمت ضلع شمال غربی امامزاده اسماعیل (ع) گفت: این مرحله از مرمت با مشارکت هیئت امنای این امامزاده در قزوین آغاز شده است. 

وی افزود: همچنین اقدام‌های مرمتی اعم از لایه‌برداری، مرمت دیوارها، بندکشی، اجرای تاسیسات الکتریکال و مکانیکال، بررسی طاق طبقه اول و اصلاح راه پله‌های ورودی طبقه دوم و بام در حال انجام است.

نورانی تصریح کرد: در سنوات گذشته ایوان جنوبی و ایوان رواق‌های ایوان ضلع شمالی ساماندهی و مرمت شد.

به گزارش ایکنا، بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل (ع) در ابتدای خیابان شهید انصاری از اماکن ارزشمند تاریخی– مذهبی به جای مانده از دوره صفوی در قزوین است و در بیستم مهر ماه سال ۷۶ با شماره ۱۹۱۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. این آرامگاه در دوره قاجار مورد بازسازی قرار گرفت و با دو حیاط و ایوان در شمال و جنوب، یک ایوانچه در شرق و پنج رواق کوچک در پیرامون حرم از زیارتگاه‌های معتبر استان قزوین به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha