مازندران میزبان دبیرخانه طرح 40 هزار یادواره در 40 هزار مدرسه کشور
کد خبر: 3864337
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰

مازندران میزبان دبیرخانه طرح 40 هزار یادواره در 40 هزار مدرسه کشور

گروه اجتماعی ــ معاون پرورشی آموزش و پرورش، گفت: دبیرخانه طرح 40 هزار یادواره در 40 هزار مدرسه به نام 40 هزار شهید دانش‌آموز را مازندران عهده‌دار است و این طرح در موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرا می‌شود.

مازندران میزبان دبیرخانه طرح 40 هزار یادواره در 40 هزار مدرسه کشوربه گزارش ایکنا از مازندران، محمدشعبانی، معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران امروز 24 آذرماه در دیدار با حجت‌الاسلام لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، گفت: آموزش و پرورش درگیر مشکلات متعدد است و به تنهایی نمی‌تواند به اهداف خود برسد و نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه همراهی نماینده ولی فقیه در استان است.

وی افزود: در مسابقات قرآن، عترت و نماز که طی همین چند روز آتی از مدارس آغاز خواهد شد بیش از ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان شرکت می‌کنند به طوری که پذیرش این تعداد دانش‌آموز توسط همکاران حوزه قرآن و عترت سخت و پرزحمت شده است.

شعبانی با اشاره به موضوع خطیر نماز، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار و به ابتکار استان، اجلاسیه نماز را به درون‌مدرسه کشاندیم که این اقدام موجب کاهش قابل توجه هزینه‌ها شد.

وی با اشاره به وضعیت نمازخانه‌های مدارس، افزود: علی‌رغم اینکه بسیاری از مدارس، نمازخانه مستقل دارند، اما برخی مدارس، فاقد این فضا‌ها هستند و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت خیّران، این مشکل هم مرتفع شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: استان مازندران دارای ۳۴ دارالقرآن است که در سال‌های اخیر فعالیت‌های خود را تخصصی‌تر پیش می‌برند.

وی افزود: دبیرخانه طرح چهل هزار یادواره در 40 هزار مدرسه به نام چهل هزار شهید دانش‌آموز را مازندران عهده‌دار است و این طرح در موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرا می‌شود.

شعبانی گفت: هر ساله استان مازندران طرح «لاله‌های روشن» با موضوع برگزاری یادواره 2 هزار شهدای فرهنگی و 2 هزار شهدای دانش‌آموز را در سطح مدارس برگزار می‌کند.

وی از حجت‌الاسلام محمدی لائینی به خاطر هماهنگی در برگزاری این دیدار قدردانی کرد و اظهار کرد: مقام معظم رهبری مد ظله العالی فرمودند: «آموزش و پرورش یک دستگاه صرفاً هزینه‌بردار نیست به این اعتبار که رکن مهم توسعه یعنی نیروی انسانی کشور را تأمین می‌کند.»

انتهای پیام
captcha