مردمی بودن مسئولان موجب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود
کد خبر: 3864558
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

مردمی بودن مسئولان موجب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود

گروه فرهنگی ــ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: مسئولین باید مردمی باشند چراکه ارتباط با مردم و نزدیک بودن آنان به مردم موجب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود.

مردمی بودن مسئولان موجب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود

به گزارش ایکنا از قزوین، محمدرضا موالی‌زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که امروز 25 آذر ماه در دفتر امام‌جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه به چند دسته تقسیم می‌شود که سرمایه اقتصادی، انسانی و اجتماعی ازجمله آن‌هاست.

وی ادامه داد: اگر یک کارخانه از سرمایه اقتصادی و انسانی بهره‌مند باشد ولی از سرمایه اجتماعی بهره‌ای نداشته باشد از آن شرکت نمی‌توان انتظار تولید مطلوب را داشت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: اگر یک جامعه سرمایه اقتصادی و انسانی محدود و سرمایه اجتماعی خوبی داشته باشد می‌تواند به اهداف خود برسد که پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مصادیق عینی آن‌است؛ در انقلاب اسلامی با توکل بر خدا و نیروی مردمی مقابل رژیم شاهنشاهی پیروز شدیم، در جنگ تحمیلی نیز در مقابله با یک دنیا که رژیم بعث را تا دندان‌مسلح کرده بودند از کشور دفاع کردیم.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی تصریح کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمن با راه انداختن قائله توسط گروهک‌های منافقین به‌زعم خود به این نتیجه رسید که فرصت خوبی برای حمله به ایران به دست آورده است، دشمن در جنگ تحمیلی حساب همه‌چیز را به‌جز سرمایه و نیروی انسانی کرده بود این در حالی است که سرمایه اجتماعی می‌تواند کیمیاگری کند.

موالی زاده عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس تهدید جنگ تحمیلی به فرصت دفاع مقدس تبدیل شد و این نکته مهمی است چون انقلاب اسلامی یک انقلابی نوپا بود که از همه طرف مورد هجمه قرار گرفت.

وی بیان کرد: در کشورمان سرمایه اجتماعی با سرمایه معنوی ممزوج شده است و بار اعتقادی با خود به همراه دارد و در حقیقت این سرمایه سبقه الهی و معنوی دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: در همایش «سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی» که قرار است دو روز آینده توسط دانشگاه امام خمینی (ره) در قزوین برگزار شود، سرمایه اجتماعی را معطوف به آموزه‌های اسلامی کرده‌اند که این امر قابل‌تقدیر است.

وی اضافه کرد: سلوک و عمل شهید رجایی نمونه معاصر با مردم بودن است؛ متواضع بودن لازم است ولی کافی نیست در حقیقت مسئولین باید در فکر رفع حاجت‌های مردم باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: مسئولین باید مردمی باشند چراکه ارتباط با مردم و نزدیک بودن آنان به مردم موجب افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود.

موالی زاده در پایان سخنانش بابیان اینکه عفاف و حجاب یک بحث عقلانی و شرعی است، تشریح کرد: حجاب یک امر حقوقی نیز محسوب می‌شود و حقوقدانان متدین باید وارد این عرصه شوند چراکه افرادی که با حجاب نامناسب در جامعه حضور پیدا می‌کنند که به‌نوعی می‌توان گفت در مشاعات اجتماعی جامعه تصرف کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha