ثبت‌نام ۲ هزار قزوینی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3864734
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸

ثبت‌نام ۲ هزار قزوینی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارشناس قرآنی ارشاد قزوین گفت: در مدت ثبت‌نام هجدهمین دوره آزمون‌های سراسری حفظ و مفاهیم قرآن وزارت ارشاد که هم‌زمان با سراسر کشور در این استان نیز در حال انجام است؛ ثبت‌نام آمار قطعی داوطلبان این استان از مرز دو هزار نفر گذشته است.

مؤسسات قرآنی زمینه تجمع بزرگ قرآنیان را در استان ایجاد کنند

منیره مطهری‌فر، کارشناس قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: در مدت ثبت‌نام هجدهمین دوره آزمون‌های سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که هم‌زمان با سراسر کشور در استان قزوین نیز در حال انجام است توانسته‌ایم در جایگاه ششم قرار بگیریم.

وی افزود: استقبال از ثبت‌نام در این آزمون با گذشت زمان روند صعودی داشته و با نزدیک شدن به روزهای پایانی ثبت‌نام آمار قطعی داوطلبان استان قزوین از مرز دو هزار نفر گذشته است.

مطهری‌فر آمار ثبت‌نام افراد تا تاریخ 26 آذرماه را بدین شرح اعلام کرد: از 2168 نفر ثبت‌نام کننده در آزمون 1634 نفر متعلق به شهرستان قزوین، 237 نفر شهرستان البرز، 87 نفر بوئین‌زهرا، 154 نفر تاکستان، 53 نفر آبیک و 3 نفر شهرستان آوج هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین ثبت‌نام نیز در رشته‌های حفظ قرآن کریم با آمار 1459 نفر است، ادامه داد: بیشترین مشارکت در ثبت‌نام آزمون متعلق به مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مهد قرآن نورالهدی قزوین و شعبات آن با آمار 452 نفر است که در صدر مؤسسات قرار دارد.

این فعال قرآنی آمار ثبت‌نام کنندگان سال گذشته را چنین اعلام کرد: در آزمون سال ۹۷، ۳۰۴۱ نفر شرکت داشتند که از این تعداد ۲۱۴۷ نفر در آزمون شرکت کرده و ۱۴۰۰ نفر نیز موفق به کسب نمره قبولی و دریافت گواهینامه شده‌اند؛ درصد قبولی شرکت‌کنندگان استان قزوین ۶۵ درصد نسبت به شرکت‌کنندگان بود.

این مسئول عنوان کرد: شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای تمامی داوطلبان بانو و آقا بدون محدودیت سنی آزاد بوده و هر داوطلب می‌تواند در یکی از رشته‌های هر چهار بخش شرکت کند.

وی در تشریح این چهار بخش گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در رشته حفظ قرآن شامل حفظ جزء 30، 5 جزء آخر، جزء اول، سوره مبارکه بقره، 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، 25 جزء و حفظ کل قرآن کریم، در بخش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل ترجمه و درک معانی سوره مبارکه بقره، تفسیر سوره مبارکه بقره، بخش معارف اهل‌بیت در رشته حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد‌(ع) و بخش آموزش‌های الکترونیکی در رشته سبک زندگی و سیره معصومین‌(ع) و همچنین روخوانی قرآن کریم ثبت‌نام کنند.

کارشناس قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: بسیار ضروری است مؤسسات و مراکز فعال قرآنی به میدان آمده و با یک همت و عزمی جدی زمینه یک تجمع بزرگ قرآنیان را در سطح استان قزوین رقم بزنند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از قرآن‌آموزان تا 27 آذرماه ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: منابع آزمون و نمونه سؤالاتی از سال‌های قبل از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir در دسترس علاقه‌مندان و قرآن‌آموزان قرار دارد؛ لذا مدیران اطلاع‌رسانی لازم را در این خصوص داشته باشند. این آزمون سنجش مؤسسات است و طی آن فعالیت مؤسسات قرآنی و میزان رشد و یا افت آن‌ها براساس این آزمون سنجیده و ارزشیابی می‌شود.

این فعال قرآنی بیان کرد: این آزمون در ۲ دوره گذشته با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد اما در سال جاری طبق اعلام متولیان امر آزمون به‌همت معاونت قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد اسلامی هر استانی به‌صورت مستقل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این آزمون در تاریخ 11 بهمن‌ماه در ورزشگاه شهید رجایی برگزار خواهد شد، ادامه داد: تمامی شرکت‌کنندگان در آزمون جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به انضمام عکس که ممهور به مهر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است می‌توانند از تاریخ 25 آذرماه لغایت 11 بهمن‌ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی مذکور اقدام کنند.

مطهری یادآور شد: جهت تسهیل در آزمون حفظ دانش‌آموزان آزمون تمامی رشته‌های حفظ برای دانش‌آموزان زیر 10 سال در یک مرحله شفاهی از تاریخ 12 بهمن لغایت 17 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد که متعاقباً زمان و مکان دقیق آن بر روی کارت ورود به جلسه درج و در پایگاه اینترنتی آزمون اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کارشناس قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در پایان اعلام کرد: به‌ تمامی نفراتی که موفق به کسب حدنصاب قبولی شوند گواهینامه پایان دوره و به شرکت‌کنندگانی که امتیاز بالای 90 را در تمامی رشته‌ها کسب کرده باشند لوح تقدیر نیز اعطا خواهد شد، همچنین جوایزی شامل هدایای نقدی، سفرهای زیارتی و هدایای دیگر نیز برای برگزیدگان در نظر گرفته‌ شده است.

انتهای پیام
captcha