مشکلات مؤسسات قرآنی نوپا و خصوصی در جذب مربیان قرآنی
کد خبر: 3864769
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

مشکلات مؤسسات قرآنی نوپا و خصوصی در جذب مربیان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر کانون فرهنگی «ریحانةالنبی» تاکستان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد هزینه‌های مؤسسات از طریق خانواده‌های قرآن‌آموزان تأمین می‌شود، گفت: مؤسسات قرآنی نوپا و خصوصی عمدتاً در جذب مربیان کارکشته و ماهر قرآنی با مشکلاتی روبرو هستند از سوی دیگر نیاز است برای حق‌الزحمه آن‌ها تدابیری اتخاذ شود.

مؤسسات قرآنی نوپا و خصوصی در جذب مربیان قرآنی مشکل دارند

معصومه علی‌نژاد، مدیر کانون فرهنگی «ریحانة‌النبی تاکستان»، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، بیان کرد: به دلیل کم‌کاری‌های صورت گرفته نتوانسته‌ایم آن‌گونه که باید در خدمت قرآن‌آموزان استان باشیم، البته در حال حاضر تلاش بسیاری از سوی مؤسسات قرآنی برای جذب قرآن‌آموزان صورت می‌گیرد.

وی افزود: برای جبران این کم‌کاری باید از خودمان شروع کنیم و هر کس در هر سمت و مسئولیتی که قرار دارد برای بهبود این وضعیت تلاش کند.

علی‌نژاد گفت: فعالیت مؤسسات قرآنی در زمان کنونی با مشکلاتی روبرو است زیرا منبع اقتصادی لازم را برای تأمین مخارج و هزینه‌های مؤسسات ندارند.

این فعال قرآنی ادامه داد: در حال حاضر 90 درصد هزینه‌های مؤسسات از طریق خانواده‌های قرآن‌آموزان تأمین می‌شود؛ لذا نیاز است متولیان قرآن استان برای تداوم این نیات و تشویق بیشتر خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در این محیط همت کرده و از آن‌ها حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه اهداف مؤسسات قرآنی یکی است، اما هر کدام روش خاصی را برای جذب قرآن آموزان به کار گرفته است، عنوان کرد: اشاعه فرهنگ قرانی و تدبر در آن باید در تمامی مؤسسات مورد توجه جدی‌تری قرار بگیرد.

مدیر کانون فرهنگی ریحانةالنبی تاکستان یادآور شد: مؤسسات قرآنی نوپا و خصوصی عمدتاً در جذب مربیان کارکشته و ماهر قرآنی با مشکلاتی روبرو هستند از سوی دیگر نیاز است برای حق‌الزحمه آن‌ها تدابیری اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان از مربیان خواست که فعالیت خود را در راستای تعلیم قرآن‌آموزان به‌صورت رایگان و یا با هزینه حداقلی انجام دهند، بیان کرد: بی‌شک تلاش مربیان بسیار پسندیده است با این حال برای حمایت بیشتر از آن‌ها باید از سوی مسئولان اقدامات لازم صورت بگیرد و همه باید تلاش کنیم تا تحولی بزرگ در بین قرآن آموزان ایجاد شود.

یادآور می‌شود که مؤسسه ریحانة‌النبی از سال ۹۶ در زمینه حفظ و روخوانی قرآن مجید در شهر تاکستان در حال فعالیت است.

انتهای پیام
captcha